دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۸۴۶
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

فکرشهر: نخستن روز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در گناوه با کاشت ۵۰۰ اصله نهال "کنار" در مراتع روستای فخرآوری این شهرستان باحضور مسئولان، دانش آموزان و همیاران طبیعت و اهالی منطقه آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، فرماندار گناوه در آیین کاشت این درختان گفت: اجرای طرح ملی مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور در مدت چهار سال نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و مردم است.

محمدتقی صفری افزود: تحقق این طرح جهادی و بی سابقه باعث ارتقای امنیت زیستی کشور و سلامت جامعه خواهد شد.

وی با گرامیداشت هفته منابع طبیعی گفت: پوشش گیاهی، فضای سبز و درختان از سرمایه‌های هر جامعه محسوب می‌شوند و نقشی مهی در سلامت جسمی و روحی انسان دارند و شهروندان باید از فضای سبز و درختان محیط اطراف خود مواظبت کنند و آسیبی به آنها وارد نکنند.

امام جمعه گناوه گفت: در آموزه‌های دینی کاشت درخت یک سنت و صدقه معرفی و سفارش شده و باید این فرهنگ را که از ائمه اطهار(ع) به دست آمده است در جامعه احیا و مردم را آگاه کنیم تا به منابع طبیعی کمک کنند.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: فرهنگ درخت و درختکاری در مدارس و مراکز آموزشی باید در قالب برنامه های بامحتوا اجرا، نهادینه و ترویج تا این امر مهم در جامعه گسترش و توسعه یابد.

وی با گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی گفت: نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری در راه حفظ و منابع خدادادی و طبیعت جانشان را در طبق اخلاص گذاشته و به شهادت می رسند و ما وظیفه داریم قدردان و ادامه دهنده راه آنها که حفاظت و دفاع از طبیعت است، باشیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه اظهارداشت: این اداره در طول هفته منابع طبیعی برنامه های مختلفی در سطح شهرستان پیش بینی کرده که کاشت ۵۰۰ اصله نهال کنار در مرانع روستای فخرآوری نخستین برنامه این هفته است.

زبیده دهداری افزود: در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور، سهمیه استان بوشهر در سال نخست سه میلیون و ۶۵۰ هزار اصله نهال است که به شهرستان گناوه نیز سهمی اختصاص یافته است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه یادآورشد: شهرستان گناوه دارای ۸۷ هزار هکتار مرتع و ۳۷ هزار هکتار جنگل دست کاشت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر