جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهرگفت: با وجودی که کشورعراق دومین بازار صادراتی ایران است اما کالاهای بوشهر دراین بازار جایگاهی ندارند که برنامه ریزی برای فعالیت های تجاری این استان در این کشور ضروری است.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، مصطفی سالاری در کارگروه تخصصی صادرات مواد غیر نفتی افزود: در این ارتباط می طلبد اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بوشهر مطالعات و بررسی های لازم را برای معرفی ظرفیت های استان برای حضور در کشورعراق داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۳۹۷
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵

فکرشهر: استاندار بوشهرگفت: با وجودی که کشورعراق دومین بازار صادراتی ایران است اما کالاهای بوشهر دراین بازار جایگاهی ندارند که برنامه ریزی برای فعالیت های تجاری این استان در این کشور ضروری است.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، مصطفی سالاری در کارگروه تخصصی صادرات مواد غیر نفتی افزود: در این ارتباط می طلبد اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بوشهر مطالعات و بررسی های لازم را برای معرفی ظرفیت های استان برای حضور در کشورعراق داشته باشد.

\n\n

وی اضافه کرد: همچنین درکشور روسیه نیز فرصت خوبی برای صادرات آبزیان برای استان بوشهر فراهم شده است طوری که هیاتی ازاین کشور بتازگی از دامپزشکی این استان دیدن کرده اند و باید از این فرصت استفاده مطلوب را ببریم.

\n\n

سالاری در درباره احداث اسکله صادرات مواد معدنی در بندر بوشهر بیان کرد: به دلیل مسایل زیست محیطی که مواد معدنی می توانند در مرکز استان ایجاد کنند ره اندازی هر گونه پایانه و اسکله صادرات مواد معدنی در شهر بوشهر امکان پذیر نیست.

\n\n

استاندار بوشهر ادامه داد: بررسی های لازم در زمینه ظرفیت اسکله های موجود در استان برای تبدیل شدن به اسکله صادرات مواد معدنی توسط اتاق بازرگانی بوشهر و دستگاه های اجرایی مرتبط صورت گیرد.

\n\n

وی گفت: تا حریم 50 کیلومتری مرکز استان امکان راه اندازی این اسکله وجود ندارد تا با توجه به رشد جمعیتی در آینده مردم با مشکلات زیست محیطی مواجه نشوند. 

\n\n

سالاری اظهارکرد: اتاق بازرگانی بوشهر و سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان نیاز سنجی و مطالعات لازم را برای بررسی صادرات محصولات معدنی انجام داده تا بتوانیم از خام فروشی خارج و ارزش افزوده ایجاد کنیم.

\n\n

وی اضافه کرد: برای احداث زیرساخت های مورد نیاز در بخش معدن استان بوشهر نیزمطالعه و نتایج آن به سازمان مدیریت و بر نامه ریزی استان ارایه شود.

\n\n

سالاری افزود: درزمینه صادرات آبزیان آنچه منطبق با قوانین اجرایی برای همه شرکت ها است اقدام شده و همه شرکت های فعال در این زمینه مشمول قوانین مشخص شوند.

\n\n

استاندار بوشهر اظهارکرد: مسایل و مشکلات بخش نقل و انتقالات، ال سی و محدودیت های تحریم در 3 تا 4 ماه آینده برطرف خواهد شد که باید از اکنون آمادگی لازم را داشته باشیم.

\n\n

سالاری افزود: فضای فیزیکی پنجره واحد در گمرگ بوشهر آماده شده و دستگاه های اجرایی مرتبط غرفه های خود را تحویل بگیرند.

\n\n

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: افزایش هزینه های اکتشاف، استخراج، استهلاک، انتقال و حمل محموله های تولیدی صادراتی بدنبال طرح هدفمند سازی یارانه ها از جمله مشکلات بخش معدن است.

\n\n

سید حسین حسینی محمدی افزود: با توجه به کمبود منابع عمومی و رکود پروژه ها، بخش قابل توجهی از واحدهای این بخش تعطیل شده است.

\n\n

وی اظهار کرد: فله فروشی محصولات معدنی، نبود اسکله و پایانه صادراتی تخصصی مواد معدنی و کمبود منابع برای زیر ساخت های مورد نیاز در این بخش از دیگر موانع بخش معدن استان است.

\n\n

حسینی محمدی اضافه کرد: کمبود زیر ساخت های صادراتی در حوزه بنادر و گمرکات استان از جمله نبود کانتینر یخچالی، اسکله و ناوگان از مشکلات بخش آبزیان در استان بوشهر است.

\n\n

وی ادامه داد: اخذ عوارض از محموله های صادراتی ایران توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا و چین و خام فروشی محصولات صادراتی از دیگر مشکلات فعالان این بخش است.

\n\n

حسینی محمدی با بیان این که یارانه صادراتی میگوی پرورشی معوق از سالهای 87 تا 89 هنوز به فعالان این بخش پرداخت نشده است افزود: انتطباق نداشتن ضوابط فنی دستگاه های متولی داخلی درمقایسه با کشورهای خریدار محصولات آبزی استان از دیگر مشکلات در بخش آبزیان در استان بوشهر است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر