دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۴۹۸
پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: مدیران در روزهای پایانی سال برای جذب منابع و اعتبارات ملی تلاش وافر کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، احمد محمدی زاده روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان بوشهر اظهار کرد: جذب اعتبارات ملی برای سرعت بخشی در تکمیل طرح‌ها ضروری است.

وی افزود: عمده اعتبارات عمرانی در اختیار وزارتخانه‌ها است که باید برای جذب این اعتبارات تلاش شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرایی شدن آزاد راه بوشهر - شیراز ، تصریح کرد: در این طرح ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود که ۳۰ درصد آن مربوط به وزارت راه، ۴۰ درصد پیمانکاران و سرمایه‌گذاران، ۲۰ درصد از محل مسئولیت‌های پتروشیمی‌ها و ۱۰ درصد هم از محل صندوق بازنشستگی صنعت نفت تامین می‌شود.

وی بهره‌وری را یک فرصت برای رشد اقتصادی دانست و تاکید کرد: با بهره‌وری تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر امسال میزان تولید این محصول ۱۰ هزار تن نسبت به سال قبل افزایش یافت و به ۳۸ هزار تن رسید.

محمدی زاده گفت: با توجه به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم انتظار می‌رود میزان تولید میگوی پرورشی در استان تا ۱۰۰ هزار تن افزایش یابد.

استاندار بوشهر اظهار کرد: کشور از نظر تامین منابع اعتباری مشکلی ندارد و با توجه به منابع و ظرفیت‌های مختلفی که در کشور وجود دارد باید از این ظرفیت‌ها برای تحقق برنامه‌ها استفاده شود.

محمدی‌زاده اعتبارات حوزه عمرانی ملی، استانی، ارزش افزود، اقتصادی، درآمدزایی، عوارض شهرداری‌ها، قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و منابع وزارتخانه‌ها را از جمله قابلیت‌های اعتباری موجود در کشور عنوان کرد که باید از آن به نحو احسن استفاده شود.

اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: یکی از مصوبات مهم هیات دولت به این استان تخصیص ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت به سرمایه‌گذاران در مدت ۲ سال است.

علی باستین انعقاد تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاری ۷۶۰ هزار میلیارد تومان در استان بوشهر را از دیگر پیامدهای سفر رئیس جمهور به استان بوشهر عنوان کرد.

وی اظهار کرد: برای عملیاتی شدن تفاهم نامه‌ها و مصوبه‌های سفر استانی دولت باید کارگروه تخصصی تشکیل شود.

باستین از عضویت استان بوشهر در شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور خبر داد و بیان کرد: این شورا با هدف توسعه همه جانبه و امنیت پایدار، تقویت وحدت ملی در مناطق غرب و شرق کشور، شناسایی استعدادها و تقویت منابع این مناطق و استفاده بهینه از آنها، برنامه‌ریزی در جهت تامین رفاه و آسایش عمومی، اشتغال پایدار، کاهش فاصله طبقاتی، توسعه همه جانبه تشکیل شده است.

وی با قدردانی از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان بوشهر گفت: انجام کارها به صورت شفاف و اجرای عدالت اجتماعی و توسعه متوازن منطقه‌ای باید سرآمد کارها باشد.

باستین با بیان اینکه زمینه روان سازی سرمایه‌گذاری با مشارکت دستگاه‌ها فراهم شده است افزود: تخصیص زمین، صدور مجوزها برای سرمایه‌گذاری و تولید، پرداخت تسهیلات بانکی در اسرع وقت انجام می‌شود.

تشکیل کارگروه امور زیربنایی برای سرعت بخشی طرح‌ها و گره‌گشایی از مشکلات و موانع

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با توجه به تشکیل کارگروه زیربنایی و نقش مهم آن افزود: بیش از ۱۰ جلسه کارگروه امور زیربنایی در استان تشکیل و مصوبات مهمی در پی داشته است.

محمد هادی رستمیان توسعه طرح‌های عمرانی و گره‌گشایی از مشکلات را مورد تاکید قرار داد و افزود: امسال طرح‌های مهم و قابل توجهی در استان بوشهر با تلاش مسئولان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی اجرا، تکمیل و افتتاح شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر توسعه مساحت شهرک‌های صنعتی را یادآور شد و گفت: ۷۵ هکتار به وسعت محدوده شهرک صنعتی برازجان افزوده شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر