جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۹۲۹
شنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۷

فکرشهر: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: همزمانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی ذخایر خونی این استان را کاهش داده است و لازم است هموطنان بوشهری با اهدای خون خود، بیماران و سانحه دیدگان را در این ایام تنها نگذارند.

به گزارش فکرشهر، علیرضا باستین روز شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: در زمان حاضر نیاز به گروه‌های خونی منفی به ویژه O منفی بیش از سایر گروه ها است اما باتوجه به نیاز همیشگی بیماران تالاسمی همه افرادی که شرایط و توان اهدای خون را دارند به چهار پایگاه انتقال خون استان بوشهر مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در این ایام به دلیل تعطیلات عید و سفرهای نوروزی، میزان تصادفات رانندگی افزایش یافته و نیازهای بیمارستانی به خون و فراورده‌های خونی افزایش می‌یابد.

باستین با اشاره به افزایش ذخیره خونی استان بوشهر نسبت به سال‌های گذشته، بیان کرد: امروز این ذخیره خونی در استان ۶ روز است.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر بیان کرد: باتوجه به روزه‌داری مردم مسلمان بوشهر، پایگاه انتقال خون در مرکز استان علاوه بر ساعت‌های هشت تا ۱۲، در ساعت‌های ۲۰:۳۰ تا ۲۴ نیز فعال است و اهدا کنندگان روزه‌دار می‌توانند در این نوبت نیز مراجعه کنند.

وی یادآورشد: دیگر پایگاه‌های انتقال خون این استان در نوبت صبح یعنی هشت تا ۱۲ آماده خونگیری از اهدا کنندگان هستند.

باستین یادآورشد: افراد ۱۸ تا ۶۰ ساله می‌توانند برای اهدای خون به چهار پایگاه انتقال خون این استان مراجعه کنند و پس از سنجش سلامتی آنها از سوی پزشک مرکز به بخش خونگیری هدایت می‌شوند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: به طور میانگین گروه خونی ۳۴ درصد مردم O مثبت، ۲۷ درصد A مثبت و ۲۲ درصد B مثبت و ۷ درصد AB مثبت است، در حالی که این میزان در گروه‌های خونی o منفی و A منفی سه درصد، گروه B منفی ۲ درصد و AB منفی کمتر از ۲ درصد است.

وی تاکید کرد: هرچند نیازبه همه گروه‌های خونی وجود دارد اما با توجه به جمعیت کمتر گروه‌های منفی، دارندگان این گروه‌ها همنوعان نیازمند خود را تنها نگذارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر