شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک راهنمایی و رانندگی استان بوشهر در خصوص اهمیت آموزش های ترافیکی دانش آموزان در مدارس اظهار داشت: در حوزه دانش آموزی یک شاخص 36 درصدی داریم که بر اساس آن  دانش آموزان سالیانه می بایست آموزش هایی را دریافت نمایند.\n\nبه گزارش فکرشهر، سروان خدارحم آبادی در گفتگو با استان نیوز گفت:  تا کنون بطور میانگین سالانه 40 تا 41 هزار نفر از دانش آموزان را با آموزش ها و فرهنگ ترافیک آشنا کرده ایم که حتی این آمار در یک سال به 66 هزار نفر هم رسید.
کد خبر: ۱۳۵۶۹
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

فکرشهر: رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک راهنمایی و رانندگی استان بوشهر در خصوص اهمیت آموزش های ترافیکی دانش آموزان در مدارس اظهار داشت: در حوزه دانش آموزی یک شاخص 36 درصدی داریم که بر اساس آن  دانش آموزان سالیانه می بایست آموزش هایی را دریافت نمایند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سروان خدارحم آبادی در گفتگو با استان نیوز گفت:  تا کنون بطور میانگین سالانه 40 تا 41 هزار نفر از دانش آموزان را با آموزش ها و فرهنگ ترافیک آشنا کرده ایم که حتی این آمار در یک سال به 66 هزار نفر هم رسید.

\n\n

وی بیان کرد: خوشبختانه با فعالیت هایی که در زمینه آموزش دانش آموزان در سطح استان ما صورت گرفته ، تصادفات دانش آموزی ما از 12 نفر فوتی در سال به یک نفر کاهش یافته است و میانگین 105 نفر مجروح در سال تقریباً به صفر رسیده است.

\n\n

آبادی گفت: یکی از کارهای مهم در سال گذشته آموزش تلفنی دانش آموزان در مدارس 28 روستای استان بود که تا کنون پلیس موفق به حضور در آنها نشده بود و یا اینکه چند سال از حضور پلیس در آن مدارس گذشته است.

\n\n

وی اظهار داشت:  پس از هماهنگی های لازم با آموزش و پرورش و مدرسه مورد نظر، پلیس از مرکز استان بصورت تلفنی به آموزش دانش آموزان می پردازد و صدای ما از طریق بلندگو برای آنها  پخش می شود.

\n\n

سروان آبادی خاطرنشان کرد: آموزش تلفنی دانش آموزان بیشتر در مناطقی صورت گرفته است که فاصله زیادتری تا مرکز استان داشته اند، و برای اینکه این دانش آموزان از آموزش باز نمانند این تصمیم اتخاذ گردیده است.

\n\n

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک راهور استان به آموزش در بخش عمومی هم اشاره کرد و گفت: در ایام تابستان که مدارس تعطیل هستند بنا را بر این گذاشتیم تا به باشگاه های ورزشی ورود پیدا کنیم و آخرین آموزش های ترافیکی را در آن مکان ها ارائه نماییم؛ ولی به دلیل اینکه اطلاعات به روزی از تعداد باشگاه های ورزشی در دست نبود تا حدودی دشواری هایی به وجود آمد.

\n\n

وی همچنین اظهار داشت در حال حاضر نیز جلسات مشابهی را با رانندگان تاکسی ها و وسایط نقلیه باری در دست اجرا داریم و امیدواریم با همکاری همه اقشار جامعه به نتایج بهتری دست یابیم.

\n\n

آبادی به اهمیت شرکت های بیمه نیز اشاره کرد و گفت: جلساتی نیز با نمایندگان بیمه جهت ایجاد هماهنگی های مورد نیاز و رفع برخی موانع صورت گرفته است.

\n\n

وی استقبال مردم از آموزش های ترافیکی پلیس را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت به واسطه همین استقبال و رغبت همگانی به آموزش، آمارهای خوبی در کاهش تلفات و افزایش ایمنی مردم در مباحث ترافیکی به دست آمده است.

\n\n

سروان آبادی با بیان اینکه همکاری ادارات و نهادهای دولتی می تواند نقش بسزایی در گسترش فرهنگ ترافیک ایفا نماید ابراز داشت: خوشباختانه تا به امروز در این خصوص مشکلی وجود نداشته و توانسته ایم با حضور در بسیاری از نهادها به ارائه مطالب آموزشی بپردازیم.

\n\n

وی با بیان اینکه در مجموع سوانح رانندگی در استان ما 9 درصد نسبت به گذشته کاهش داشته است ابراز داشت: مردم باید در بحث استفاده از کلاه ایمنی و مطالعه دفترچه راهنمای موتورسیکلت ها نیز دقت ویژه ای داشته باشند، زیرا این موضوع بسیار در کاهش خطرات و تلفات موثر است.

\n\n

این مسوول انتظامی چند شاخص را در کاهش سوانح دخیل دانست و گفت: آموزش در کنار اجرا و اصلاح زیرساخت های ترافیکی در معابر نقش مهمی بر عهده دارد و بدون تردید آموزش در راس این مثلث قرار دارد.

\n\n

آبادی با تاکید بر اهمیت آموزش خاطرنشان ساخت: مردم و قتی از طریق آموزش به آگاهی های لازم در بحث فرهنگ ترافیک می رسند، بر اساس داشته هایی که کسب کرده اند به رانندگی می پردازند، ولی اگر آموزشی وجود نداشته باشد، هرچقدر که راه ها استانداردهای لازم را داشته باشند، باز هم عده ای خطرساز می شوند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر