جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
حسین دلشب در گفت و گوی اختصاصی با فکرشهر:
فوی تاکید کرد: در کل رابطه با پتروشیمی دشتستان این همه اخبار شنیده می شود ولی هنوز درخواستی به ما داده نشده و مکانی مشخص نشده است که ما بگوییم این مکان به درد می خورد یا نه؟! حتی برای این مساله من تا کنون هیچ طرح توجیهی نیز، ندیده ام.
کد خبر: ۱۳۵۷۰
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

فکرشهر: چانه زنی ها و تبلیغات رسانه ای و مجازی پیرامون پتروشیمی دشتستان همچنان ادامه دارد.

\n\n

در حالی که خبر نماینده ی دشتستان درباره ی کلنگ زنی این طرح در آخر تیرماه و تذکر وی بعد از انجام نشدن این وعده به وزیر نفت، واکنش استاندار بوشهر را با این جمله در پی داشت که « مکان پتروشیمی دشتستان گم نشده که کسی بخواهد آنرا پیدا کند »، مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست استان بوشهر نیز به فکرشهر گفت: هنوز درخواستی مبنی بر احداث پتروشیمی در دشتستان به اداره ی محیط زیست بوشهر وارد نشده است؛ یعنی هیچ کس هنوز هیچ نامه ای به محیط زیست نیاورده و هر چه تا کنون گفته شده، همه اش حرف است.

\n\n

دکتر حسین دلشب  اظهار داشت: خوشبختانه در بحث محیط زیست امروزه قوانین خوبی الزامی شده و با توجه به قانون ارزیابی زیست محیطی، هر گونه فعالیتی به خصوص در صنایع بزرگ ملزم هستند نسبت به تهیه ی گزارش ارزیابی زیست محیطی اقدام کنند.

\n\n

وی توضیح داد: ارزیابی زیست محیطی،  باید در مرحله ی مکان یابی و امکان سنجی انجام شود و در همان مرحله، مشاور مکان های مختلف را ارزیابی کرده و نمره می دهد و مکان مناسب را انتخاب می کند.

\n\n

دلشب افزود: وقتی گزارش تحویل ما شد، بررسی می کنیم و فرم نقطه ای را پر می کنیم و پس از آن طرح به کمیته ای ارجاع داده می گردد که در سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل می شود.

\n\n

مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: در این کمیته، نماینده ی مدیریت و برنامه ریزی، نماینده ی صنعت، معدن و تجارت، نماینده ی یکی از دانشگاه ها که معمولا دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه ارشد است، ما به عنوان نماینده ی استان و مشاوری که طرح را نوشته است و مجری طرح، در جلسه حاضر شده و موضوع را بررسی می کنند و افرادی که در کمیته حاضرند و دفاتر مختلف سازمان محیط زیست، سوالاتشان را مطرح می کنند و مشاور باید پاسخ دهد.

\n\n

وی ابراز داشت: در نهایت اگر طرح از این همه مسایل رد شد، بعدا مورد پذیرش یا رد قرار می گیرد و در نهایت اگر پذیرفته شد، نامه ای تهیه می شود و همه ی افراد امضا می کنند و در طی نامه عنوان می شود که اگر این واحد قرار است مستقر شود، باید چه کارهایی انجام دهد؛ مثلا می گویند باید سیستمش زیرو فلرینگ باشد یا سیستم تصفیه خانه اش این گونه باشد و ... .

\n\n

این مسئول افزود: نامه ی تهیه شده مجددا به ما ارجاع داده می شود و حتی در بعضی مواقع ما کارفرما را به محضر می فرستیم که برای انجام خواسته ها تعهد دهد و بعد شروع به ساخت کند.

\n\n

وی اضافه کرد: در زمان ساخت و استقرار و بهره برداری نیز هر سه ماه یکبار یک گزارش خود اظهاری گرفته می شود.

\n\n

دکتر دلشب در گفت و گوی اختصاصی با فکرشهر، گفت: در قوانین محیط زیست برای برخورد با این تخلفات مشکلاتی بود که رفع شده و جدی تر و سختگیرانه تر و منطبق تر بر ضوابط محیط زیست شده و به مجلس رفته و ان شاءالله هر چه سریع تر مجلس آن را تصویب نماید.

\n\n

وی تاکید کرد: در کل رابطه با پتروشیمی دشتستان این همه اخبار شنیده می شود ولی هنوز درخواستی به ما داده نشده و مکانی مشخص نشده است که ما بگوییم این مکان به درد می خورد یا نه؟! حتی برای این مساله من تا کنون هیچ طرح توجیهی نیز، ندیده ام.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر