چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۲۱۱
سه‌شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴

 فکرشهر: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر گفت: در سال گذشته هزار و ۲۰۰ نفر از خانواده زندانیان استان بوشهر مورد حمایت انجمن حمایت زندانیان قرار گرفتند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سید محتشم حسینی بعدازظهر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: انجمن حمایت زندانیان باهدف کمک به زندانیان و خانواده آنان تشکیل‌شده است.

وی بابیان اینکه اقدامات انجمن حمایت زندانیان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل‌تر رشد چشمگیری داشت تصریح کرد: در نخستین ماه سال ۱۴۰۲ سه محکوم به قصاص آزاد شده‌اند.

حسینی اضافه کرد: با همت و تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان‌ها، مراجع قضائی، معتمدین، خیرین و گذشت شاکیان سال گذشته ۲۱ نفر از محکومان به قصاص در استان بوشهر از چوبه دار رهایی یافتند.

این مقام مسئول بابیان اینکه در سال گذشته به سه هزار و ۹۸ نفر از زندانیان خدمات نقدی و غیر نقدی اعطا شد افزود: در سال گذشته با انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف، زندانیان استان آموزش و ۹۵۰ گواهی اشتغال صادر شد.

حسینی با اشاره به اینکه پارسال ۹۰۰ نفر از زندانیان استان بوشهر مشمول عفو رهبری شدند، گفت: در سال ۱۴۰۱، ۲۴۰ نفر از زندانیان این استان به‌جای اینکه پشت دیوارهای بلند زندان باشند از پابند الکترونیک استفاده کرده‌اند.

وی افزود: سال گذشته در مجموع ۱۱۹ زندانی جرایم غیر عمد مالی با مبلغ بدهی ۹۰ میلیارد تومان با پرداخت ۱۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض و وام با مشارکت ستاد دیه و همچنین همیاری مردمان فهیم، خیر و نیک‌اندیش استان بوشهر آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر بابیان اینکه هم‌زمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز سبب شد جشن‌های گلریزان در استان بوشهر از ۱۵ بهمن سال ۱۴۰۱ آغاز شود و تاکنون ۶۰ نفر از زندانیان جرایم عمد استان در قالب این جشن‌ها آزاد شده‌اند و در این راستا شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس ۱۰۰ میلیارد ریال و خیرین ۱۸۰ میلیارد ریال کمک کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر