يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: نخستین مهاجرانی که وارد آمریکا شدند، یک گروه از سیبری –روسیه کنونی- بودند که 23 هزار سال پیش در اوج آخرین عصر یخبندان به سوی این سرزمین ناشناخته در آن زمان سفر کردند.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایسنا، یافته‌های پژوهش ژنومی یک تیم بین‌المللی از دانشمندان نشان داد که این گروه ظاهرا پس از ورود به آلاسکا احتمالا برای چند هزار سال در بخشهای شمالی باقی مانده بودند و سپس در آمریکای شمالی و جنوبی پخش شدند.\n\nاین یافته‌ها، ایده محبوب رایج را که بر اساس آن، پولینزی‌ها یا اروپاییان به میراث ژنتیکی بومیان آمریکا کمک کرده‌اند، رد می‌کند.
کد خبر: ۱۳۷۶۶
جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰

فکرشهر: نخستین مهاجرانی که وارد آمریکا شدند، یک گروه از سیبری –روسیه کنونی- بودند که 23 هزار سال پیش در اوج آخرین عصر یخبندان به سوی این سرزمین ناشناخته در آن زمان سفر کردند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایسنا، یافته‌های پژوهش ژنومی یک تیم بین‌المللی از دانشمندان نشان داد که این گروه ظاهرا پس از ورود به آلاسکا احتمالا برای چند هزار سال در بخشهای شمالی باقی مانده بودند و سپس در آمریکای شمالی و جنوبی پخش شدند.

\n\n

این یافته‌ها، ایده محبوب رایج را که بر اساس آن، پولینزی‌ها یا اروپاییان به میراث ژنتیکی بومیان آمریکا کمک کرده‌اند، رد می‌کند.

\n\n

تحقیقات محققان آمریکایی نشان داد که اولین افرادی که به آمریکا رسیدند، از پل زمینی بین سیبری و آلاسکا موسوم به برینجیا استفاده کرده بودند.

\n\n

این تحلیل که از جامعترین مجموعه داده ژنتیکی تاکنون از بومیان آمریکا استفاده کرده، با بهره‌گیری از سه مدل آماری مختلف انجام شد.

\n\n

این داده‌ها شامل ژنوم توالی داده شده 31 بومی آمریکایی زنده، سیبریایی و مردم اطراف اقیانوس آرام و همچنین ژنوم 23 فرد باستانی از آمریکای شمالی و جنوبی در 200 تا 6000 سال پیش هستند.

\n\n

محققان نتیجه گرفتند که جمعیت بومیان آمریکای شمالی و جنوبی بین 11 هزار و 500 تا 14 هزار و 500 سال پیش از هم منشعب شدند. انشعاب جنوبی شامل آمریکای جنوبی و مرکزی در کنار بخشهایی از آمریکای شمالی بوده است.

\n\n

این یافته‌ها در مجله ساینس منتشر خواهند شد.

\n\n

1437647519631_0.jpg

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر