جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:
کد خبر: ۱۳۸۴۴۵
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵

فکرشهر: مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: در سال گذشته ۳۵ هزار پرونده در محاکم قضائی کشور به جرایم زمین رسیدگی و منجر به صدور رأی شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حسین پورمند بعد از ظهر چهارشنبه در آئین رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در دادگستری استان بوشهر اظهار داشت: بوشهر به عنوان شانزدهمین استان به این سامانه متصل شد.

وی با اشاره به همکاری سه قوه در راه‌اندازی و فعالیت سامانه پنجره واحد مدیریت زمین خاطرنشان کرد: ۳۵ سازمان دولتی با حفظ منافع آن سازمان‌ها در بهره‌برداری از این سامانه همکاری می‌کنند.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه هدف از راه‌اندازی این سامانه را کاهش جرایم در حوزه زمین دانست و افزود: ۵۲ عنوان جرایم در حوزه زمین وجود دارد.

پورمند منافع سامانه پنجره واحد مدیریت زمین را شامل صدور عادلانه مجوزها و انجام استعلام بر اساس قوانین و مقررات دانست و افزود: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین قوه قضائیه برای همه قابل دسترسی و در موضوع افزایش سرمایه‌های اجتماعی مؤثر است.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خاطر نشان کرد: در سال گذشته افزون بر ۳۵ هزار پرونده در محاکم قضائی کشور به جرایم زمین رسیدگی و منجر به صدور رأی شد.

وی گفت: طی پنج سال گذشته نزدیک به یک میلیون پرونده در حوزه جرایم زمین در سراسر کشور رسیدگی شده است که راه‌اندازی این سامانه از تشکیل پرونده‌های قضائی این حوزه کاهش می‌دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر