شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: شهردار جدید برازجان معرفی شد؛
فکرشهر: اعتبارت شهرداری برازجان دو برابر شد/ مردم برازجان، قدر شناس اند/ سیما و منظر شهری برازجان زیبنده ی شهروندان نیست ...
کد خبر: ۱۳۸۵۶
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰

فکرشهر: آیین تقدیر و معارفه ی شهرداران برازجان با حضور و استقبال پرشور مردم و فعالان اجتماعی و مسئولین، امروز ـ دوشنبه ـ 26 مردادماه 94 برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، فرماندار دشتستان در این آیین با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان هشت سال دفاع مقدس به کشور اظهار داشت: امروز در دنیای پر از حواث گوناگون سیاسی و امنیتی به ویژه در خاورمیانه در سایه پروردگار و به برکت خون شهدا، ایثارگران، آزادگان و ملت عزیز، ایران اسلامی در استقرار کامل امنیت و آرامش امیدبخشی قرار دارد. 

\n\n

اعتبارت شهرداری برازجان دو برابر شد/ مردم برازجان، قدر شناس اند

\n\n

ارسلان زارع افزود: خوشحالیم که در سال گذشته استان بوشهر نیز مانند دیگر استان‌‌های سراسر کشور، مسیر توسعه و پیشرفت خود را حتی با شتاب بیشتری مسیر توسعه و ترقی خود را پیمود.

\n\n

وی ادامه داد: ما بسیار امیدواریم بعد از گذشت نیمه ی اول سال جاری، به جهت تنگناهایی که  در پیشبرد پروژه های عمرانی به ویژه شهرداری ها داشتند، در نیمه ی دوم سال جاری با اطمینان می گویم رونق بیشتری را شاهد خواهیم بود.

\n\n

\n\n

فرماندار دشتستان با بیان این که مردم شهر برازجان مردمی قدرشناس هستند، گفت: اعتبار امسال شهرداری برازجان 8 میلیارد تومان و تنها از دو سه منبع اعتباری است که همین قلم، 2 برابر اعتبارات تخصیص یافته ی سال قبل است و مطمئنا با تلاش گسترده ای که استاندار محترم و معاونین ایشان داشته اند، انشاء الله رقم ارزش افزوده ی امسال شهرداری، سه برابر سال قبل خواهد بود و ان شا الله کارهای بیشتری را از شهرداری شاهد خواهیم بود.

\n\n

فرماندار دشتستان، همکاری مردم شهر برازجان، تلاش و جدیت کارکنان شهرداری و تعامل و پشتیبانی و همکاری همه ی اعضای شورای اسلامی شهر را تاثیر گذارتر از اعتبارات شهرداری عنوان کرد و با تقدیر از زحمات شهردار سابق و سرپرست شهرداری، اظهار داشت: مطمئنا یکی از توصیه های ما که موکد بوده و هست چنین خواهد بود که با تلاش هدفمند و پشتکار فراوان به گونه ای عمل کنند که رضایت مردم عزیز را در پی داشته باشد که یقینا موجب خوشنودی باریتعالی است.

\n\n

سیما و منظر شهری برازجان زیبنده ی شهروندان نیست

\n\n

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در این آیین اظهار داشت: مدیریت عمران شهری یکی از گسترده‌ترین حوزه‌های عمرانی است که با سایر مدیریت‌ها بسیار متفاوت است.

\n\n

وی افزود: اقدامات و عملکرد شهرداری‌ها ارتباط دو سویه با زندگی اجتماعی شهروندان دارد.

\n\n

\n\n

محمدحسن باستی تصریح کرد: شهرداری‌ها باید با تدبیر و برنامه‌ریزی مناسب، طراح‌های خود را به گونه‌ای اجرایی کنند که باعث ایجاد نشاط اجتماعی در بین مردم شود.

\n\n

باستی عنوان کرد: اگر مردم احساس تعلق به شهروند بودن داشتند و از شهروند بودن خود توانستند لذت ببرند و املاک عمومی شهر را متعلق به خود بدانند، آن‌گاه معلوم است که فرهنگ شهروندی رشد داشته و شهرداری توانسته به وظایف خود عمل کند.

\n\n

وی با اشاره به اینکه مردم مهمترین رکن نظام شهری هستند، بیان کرد: ما باید از فکر و ایده شهروندان در راستای توسعه مبلمان شهری و سایر پروژه‌های عمرانی توانایی آنان را به مشارکت بگیریم.

\n\n

باستی گفت: این سیما و منظر و مبلمان شهری برازجان واقعا زیبنده و درخور صد هزار نفر شهروند برازجانی نیست؛ شاید بخشی هم به خود من برگردد ولی بیش ترین و کلیدی ترین نقش را  عزیزانی دارند که در منظر شهری و حوزه ی شهرداری ها تصمیم گیرنده هستند.

\n\n

قول معاون استاندار به شهردار جدید برازجان

\n\n

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر یادآور شد: در سال گذشته یک‌هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار عمرانی به استان بوشهر اختصاص یافت که 350 میلیارد تومان به عمران شهری برای 37 شهر استان هزینه شد.

\n\n

\n\n

باستی افزود: از 350 میلیارد تومان اعتبار عمران شهری برای 9 شهر موجود در شهرستان دشتستان 45 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

\n\n

وی تغییر نگاه سرمایه گذاری بخش خصوصی به خصوص در حوزه های گردشگری و تفریحی در شهر برازجان را خواستار شد و ابراز امیدواری نمود این نگاه با حضور مدیریت جدید در شهرداری برازجان تقویت شود.

\n\n

باستی اضافه کرد: همچنین ما توجه ی ویژه ای به طرح ها خواهیم داشت، نه شهرها.

\n\n

وی پیگیری شهردار جدید برازجان برای تخصیص اعتبارات مختلف ورزشی و تفریحی را نیز خواستار شد.

\n\n

معاون استاندار قول داد با توجه به پروژه هایی که انجام می شود و تلاش های شهرداری، بودجه ی بیشتری را به عمران شهری اختصاص خواهیم داد.

\n\n

من فرزند برازجانم/ مهم ترین برنامه شهردار جدید

\n\n

شهردار جدید برازجان نیز در این آیین گفت: شهرداری به لحاظ سروکار داشتن با اجزا و جوانب مختلف زندگی مردم، وظایف خطیری دارد که بدون همکاری و همدلی اقشار مختلف مردم و مسوولان انجام آنها امکان پذیر نخواهد بود.

\n\n

\n\n

سعید شمالی نژاد افزود: امیدوارم روزی که از جایگاه شهرداری برازجان خداحافظی می‌کنم بتوانیم با حمایت خود مردم حداقل انتظارات مردم و مسئولین را برآورده کرده باشیم.

\n\n

وی افزود: برنامه های زیادی برای اداره و مدیریت شهر دارم که امیدوارم با کمک همکاران شهرداری، مردم و مسوولان شهرستان بخوبی اجرایی شود اما مهم ترین برنامه ام خارج کردن شهرداری از نهاد خدماتی به نهاد اجتماعی برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم خواهد بود.

\n\n

مهندس شمالی نژاد اضافه کرد: به عنوان فرزند برازجان تلاش خواهم کرد برای پیشبرد اهداف توسعه ای برازجان از هیچ کوششی دریغ نکنم.

\n\n

اطمینان خاطر رییس شورا برای شهردار جدید

\n\n

به گزارش فکرشهر، سیده خدیجه حسینی، رییس شورای شهر برازجان، نیز در این آیین با تقدیر از زحمات شهردار یابق و سرپرست شهرداری، برای سعید شمالی نژاد آرزوی موفقیت نمود و گفت: آقای شمالی نژاد اطمینان خاطر داشته باشند اعضای شورای شهر برازجان به عنوان منتخبان مردم همواره دلیل راه و پشتیبان تلاش ایشان خواهد بود.

\n\n

\n\n

شهردار سابق برازجان، ماشاالله احمدی نیز با تقدیر از همه ی کسانی که در مدت حضورش با وی همکاری داشته اند، گزارشی پیرامون فعالیت های خود در آن مدت بیان داشت و گفت: ما به مردم اعتماد داشتیم و شهردار هم شجاع بود و درآمد شهرداری در آن مدت ماهانه بیش از یک میلیارد تومان بود و ما پرداخت حقوق پرسنل را در اولویت قرار دادیم.
\nوی برای شهردار جدید برازجان آرزوی موفقیت نمود.

\n\n

سرپرست شهرداری برازجان نیز در این آیین ضمن خیر مقدم به شهردار جدید گفت: شهرداری سازمانی غیر دولتی است که چشم اش به دست و جیب مردم و مسئولین است و من به عنوان یک شهروند تقاضا دارم به همه با هم به شهردار گرامی کمک کنند.

\n\n

سید هاشم بصری اضافه کرد: دوران سرپرستی به این دلیل که نمی توان برنامه ریزی طولانی مدت انجام داد، دوره ی بسیار سختی است و از ان بدتر برای من این بود که در دورانی سرپرست شدم که اعتبارات و عوارض و ارزش افزوده و ... همه در حداقل ممکن بود و همین کار را سخت تر می کرد.

\n\n

در این آیین ضمن قرائت حکم سعید شمالی از خدمات ماشاء الله احمدی شهردار سابق و سید هاشم بصری سرپرست شهرداری برازجان تقدیر به عمل آمد.

\n\n

حواشی:

\n\n

ـ این آیین با استقبال پرشور عموم مردم مواجه شده بود به نحوی که تعداد زیادی از شهروندان و فعالان اجتماعی و سیاسی برازجان، مراسم را ایستاده دنبال می کردند و تعداد زیادی نیز به علت نبود جا از درب سالن برگشتند.

\n\n

ـ همه ی اعضای شورای شهر برازجان در این مراسم حضور داشتند غیر از محمدتقی گرمسیری و مرتضی قدوسی که در جلسه ی نهایی انتخاب شهردار به وی رای مخالف داده بودند.. البته گفته می شد این دو عضو شورا به علت مسافرت در مراسم نبوده اند؛ همچنین بهادر قائدی نیز با تاخیر یک ساعته در مراسم حضور یافت.

\n\n

ـ در این آیین، نماینده ی نماینده ی مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از شهردار سابق ـ احمدی ـ با اهدای لوح تقدیر، قدردانی نمود ولی سخنی مبنی بر خوشامدگویی به شهردار جدید از وی شنیده نشد!!

\n\n

ـ به جز پدر و برادر شهردار جدید، همسر و فرزند وی نیز در سالن حضور داشتند.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n\n

برای مشاهده ی تصاویر بیشتر (اینجا) کلیک نمایید.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر