شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۹۰۳
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

فکرشهر: سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: باتوجه به ضرورت و نیاز رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان این رشته راه‌اندازی شده است و امسال دانشجو جذب خواهد شد.

به گزارش فکرشهر هب نقل از ایرنا، اعظم گودرزی روز چهارشنبه در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره سفیران سلامت در استان بوشهر افزود: امسال با جذب ۴۰۰ نفر در کنکور سراسری دانشگاه فرهنگیان، تعداد دانشجو معلمان رشته بهداشت سلامت به ۷۱۰ نفر افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: نهادینه شدن رفتار و دانش سلامت در دوره دانش‌آموزی سبب می‌شود تا آینده سالم‌تری برای ایران رقم بخورد.

گودرزی با اشاره به کمبود مراقب سلامت در کشور افزود: با استفاده از ظرفیت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز به عنوان مراقب سلامت، تلاش شده است تا سطح بهداشت مدارس و دانش بهداشتی دانش‌آموزان ارتقا یابد.‌

وی ادامه داد: با افزایش ۸.۵ درصدی راه‌اندازی و تجهیز اتاق‌های بهداشت در مدارس سراسر کشور در دولت سیزدهم، زمینه ارتقا دانش سلامت محور و ارائه خدمات به دانش‌آموزان فراهم شده است.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: با ورود دانشجو معلمان به مدارس در چهار سال آینده، سطح پوشش دانش‌آموزی از سوی مراقبان سلامت، رشد می‌یابد.

گودرزی اظهار کرد: در راستای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین و به ویژه ساحت زیستی بدنی، دوره‌های توانمندسازی و ارتقا دانش مراقبان‌سلامت با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: مراقبان سلامت مدارس با استفاده از فرصت تعطیلات تابستانی و شبکه شاد، با اجرای برنامه‌های موثر دانش‌افزایی، دانش‌آموزان را برای سال تحصیلی آینده آماده کنند.

گودرزی بیان کرد: مراقبان سلامت، با رصد شرایط مدرسه، وضعیت سلامت دانش‌آموزان را به طور مستمر پایش کرده و اقدامات لازم برای برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های احتمالی فراگیر انجام دهند.

اجرای طرح سفیران سلامت با مشارکت ۳۲ هزار دانش‌آموز بوشهری

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۳۲ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز بوشهری در سال تحصیلی ۱۴۰۱_ ۱۴۰۲ با شرکت در طرح سفیران سلامت، آموزش‌های خودمراقبتی را فرا گرفتند.

مهدی عباسیان افزود: با راه‌اندازی ۲۰ اتاق بهداشت در یک سال گذشته، تعداد مدارس برخوردار از اتاق بهداشت به ۱۸۸ اتاق افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: همچنین در یک سال گذشته، ۳۰ اتاق بهداشت تجهیز و به روزرسانی شده‌ است.

عباسیان ادامه داد: با هدف افزایش جمعیت، اولین جشنواره استانی " ایران جوان بمان" با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده است که تاکنون هفت هزار اثر از سوی دانش‌آموزان به دبیرخانه جشنواره ارسال‌ شده است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری طرح‌های "دادرس" با مشارکت ۱۵ هزار دانش‌آموز و با همکاری جمعیت هلال احمر و "محیط‌یار" با مشارکت ۱۳ هزار دانش‌آموز و با همکاری اداره کل محیط زیست استان بوشهر اجرا شد.

عباسیان ادامه داد: دانش‌آموزان استان موفق به کسب ۲ مقام برتر کشوری در جشنواره سفیران سلامت و چهار رتبه برگزیده کشوری در رادیو سلامت شده‌اند.

وی یادآور شد: طرح آهن‌یاری با هدف ارتقا سلامت دانش‌آموزان دختر در مدارس دخترانه دوره دوم متوسطه استان بوشهر برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر