شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم گفت: برای نخستین بار در کشور با راه اندازی خط تولید PE-100 مشکی در این مجتمع نیاز کشور به واردات این کالای استراتژیک تا حدودی مرتفع شد.
کد خبر: ۱۳۹۰۰
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۱

فکرشهر: مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم گفت: برای نخستین بار در کشور با راه اندازی خط تولید PE-100 مشکی در این مجتمع نیاز کشور به واردات این کالای استراتژیک تا حدودی مرتفع شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی پتروشیمی جم، سید علی بهشتیان اعلام کرد: تلاش مستمر متخصصان شرکت پتروشیمی جم برای استفاده هرچه بهتر از توانمندی های نهفته مجتمع بمنظور تولید گرید پایپ مشکی PE-100 در هفته جاری به ثمر نشست. 
\nوی یادآورشد: پس از برگزاری موفقیت آمیز نخستین همایش چالش های تولید و مصرف گرید PE-100 (مواد اولیه گرید لوله)، که با حضور بزرگان این صنعت درمحل مجتمع عظیم پتروشیمی جم برگزار شد، تولید داخلی گرید مشکی برای مجموعه صنعت لوله و اتصالات پلی اتیلنی کشور به جد در دستور کار مسوولان این شرکت قرار گرفت.
\nبهشتیان اضافه کرد: طبق برنامه از پیش تعیین شده از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری تولید گرید پایپ PE-100N در شرکت پتروشیمی جم آغاز و به موازات آن جنبه های متعدد فنی - عملیاتی تولید گرید مشکی مورد ارزیابی قرار گرفت و تلاش چهار ماهه تیم فنی این شرکت با تولید محصول مشکی گرید پایپ با کیفیت مناسب به نتیجه رسید. 
\nوی ادامه داد: در هفته جاری بخشی از این محصول برای جمع آوری بازخورد مصرف کنندگان در بورس کالا عرضه خواهد شد.
\nمدیرعامل شرکت پتروشیمی جم تصریح کرد: طبق استانداردهای بین المللی امروزه در کلیه سیستم های توزیع و انتقال آب مواد اولیه PE-100 البته بصورت مشکی مصرف می شود، علاوه بر این بخش قابل توجهی از سیستم گاز رسانی نیز از این محصول استفاده می کند. 
\nوی با تاکید بر واقع شدن ایران در منطقه خشک و کم آب گفت:با تولید این محصول نقش موثرتری در حفظ و جلوگیری از هدر رفت منابع زیر زمینی خواهد شد.
\nمهندس بهشتیان گفت: پیش از این بدلیل عدم تولید این محصول، نیاز کشور یا از طریق تولیدکنندگان منطقه ای و بین المللی (نظیر سابیک عربستان، بروج امارات، فورموسای تایوان و...) تامین و یا از طریق کامپاندینگ گرید PE-100 Natural با مستربچ مشکی تولید و مصرف می شد. 
\nوی اظهارداشت: تولید این محصول علاوه بر جلوگیری از خروج حجم قابل توجه ارز، ضمن ارتقا استانداردهای موجود، امکان تولید لوله مشکی مرغوب را در مقایسه با روش های جاری در صنعت لوله های پلی اتیلن مهیا می سازد.
\nمهندس بهشتیان با تاکید بر اینکه گرید PE-100 Black تولیدی در شرکت پتروشیمی جم از دوده گرید پلاستیک (Food Grade Carbon Black) استفاده می گردد یادآورشد: امید می رود با رعایت استاندارد تولید گرید لوله مشکی، بهبود قابل توجهی از نظر سلامت و بهداشت در سیستم های انتقال و توزیع آب شرب فراهم شود.
\nمدیرعامل شرکت پتروشیمی جم گفت: تولید انبوه این محصول استراتژیک برای تامین بازارهدف داخلی از سیاست های جدی این شرکت درسال جاری است.
\nرییس کارخانه پلی اتیلن سنگین شرکت پتروشیمی جم نیز با اشاره به تولید روزانه حدود 1000 تن PE-100 مشکی در این واحد گفت: واحد پلی اتیلن سنگین این شرکت، 18 گرید تولید می کند که مهمترین آنها: BL3 ، EX5 ، I3 ، I4،PE80 و PE100 سفید و مشکی است که بر اساس برنامه تولید سالیانه این گریدها تولید و در بازار عرضه می شوند.
\nرضا ابراهیم زاده با تشریح موانع راه اندازی خط تولید PE100 مشکی گفت: اکسترودر دوم ما نیاز به یک سری تجهیزات جهت راه اندازی داشت که به دلیل تحریم ها، فروشنده از تعهدات خود نسبت به راه اندازی و نصب خوداری کرد، از این رو پس از تهیه قطعات مورد نیاز با کمک واحد های بهره برداری، تعمیرات (مکانیک، برق و ابزار دقیق) و خدمات فنی راه اندازی شد.
\nوی با اشاره به کاربرد PE-100 در صنایع آب و فاضلاب، آبیاری قطره ای و صنایع گاز گفت: برای تولید این محصول تمام تست های مورد نیاز توسط آزمایشگاه مرکزی شرکت انجام شده است که مهمترین آن کنترل کیفیت، مقدار کربن و توزیع کربن بود که با موفقیت به پایان رسید.
\nابراهیم زاده ادامه داد: یکی از مزیت های نسبی واحد پلی اتیلن سنگین پتروشیمی جم نسبت به سایر واحد های مشابه داشتن دو خط اکسترودر مجزا جهت تولید گرانول های سفید، زرد، نارنجی، آبی و مشکی است.
\nشرکت پتروشیمی جم یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات غیر نفتی ایران است که در عسلویه و پارس جنوبی زمینه اشتغال بیش از سه هزار نفر را فراهم کرده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر