جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۶۸۶
شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

فکرشهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: ۳۰۰ استاندارد مشاغل فنی شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر تدوین شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالمجید دراهکی صبح شنبه در آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری با یک واحد پتروشیمی اظهار داشت: دومین تفاهم نامه آموزشی اجرای طرح صلاحیت حرفه ای شاغلین صنعت پتروشیمی در راستای ارائه آموزش‌های دوگانه و کاربینی مربیان آموزش فنی و حرفه ای در صنعت منعقد شد.

وی اهداف این تفاهم نامه را آموزش و صدور گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای برای مشاغلی که در سازمان فنی و حرفه‌ای کد استاندارد دارند دانست و افزود: کارگروه‌های متعددی در حال تدوین استاندارد سازی مشاغل فنی شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی هستند که حدود ۳۰۰ استاندارد تاکنون در استان بوشهر تدوین شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این تفاهم نامه هزار و ۵۰۰ نیروی شاغل در پتروشیمی گواهینامه صلاحیت حرفه ای دریافت خواهند کرد.

وی بیان کرد: جنوب استان بوشهر باید به مرکز کار و مهارت تبدیل شود و به‌گونه‌ای باشد که مقام‌های ملی کشور نگاه توسعه‌ای در ارتباط با مهارت را به راحتی در این منطقه لمس کنند.

دراهکی با تاکید بر اینکه در راستای توسعه اشتغال در استان بوشهر باید زمینه توانمندسازی جوانان استان در زمینه‌های مختلف فراهم شود، اضافه کرد: صنایع بیشترین حجم اشتغال استان را دارند و باید زمینه ارتقای دانش و مهارت شاغلین در این صنایع با همکاری و تعامل صنعت با آموزش فنی و حرفه‌ای محیا شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر خواستار راه اندازی کارگاه‌های مهارتی جوار صنایع در پتروشیمی‌های مستقر در جنوب استان شد و گفت: کارگاه‌های مهارتی جوار صنایع در پتروشیمی‌های مستقر در جنوب استان راه اندازی شود تا شاهد تسهیل در ارائه خدمات آموزشی به نیروها در این زمینه باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر