جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۸۶۹
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۳

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: استان بوشهر از نظر حیات وحش طبیعی و دریایی غنی است و مناطق حفاظت شده، تالاب‌ها و پناهگاه‌های حیات وحش به صورت شبانه روزی پایش و نظارت می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مرادزاده افزود: بر اساس استاندارد‌های جهانی هر هزار هکتار عرصه، نیاز به مدیریت یک محیط بان دارد که میانگین آن در کشور ما یازده و نیم درصد و در استان ما با توجه به کمبود محیط بان، هفت و نیم درصد است.

وی با بیان اینکه در استان نزدیک به ۸۰ محیط بان فعالیت می‌کنند اظهارداشت: با این تعداد نمی‌توان استاندارد حفاظت را اجراکرد و نیاز داریم در استخدام‌ها توجهی به تامین نیروی انسانی موردنیاز شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان درادامه به موضوع شکار و تخلف‌های این حوزه هم اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات انجام شده در سال‌های اخیر آراء سبز است که با دستورقضات برای جلوگیری از حبس و فرهنگ سازی زیست محیطی صورت می‌پذیرد.

مرادزاده اضافه کرد: از ابتدای سال ۳ رای سبز داشتیم که متخلفین موظف شدند به پاک سازی منطقه شکار و یا تحقیق در مورد گونه جانوری اقدام کنند.

وی همچنین از آغاز سرشماری پرندگان تابستان گذر درپارک ملی دریایی نخیلو خبرداد و گفت: این سرشماری از روز گذشته بیستم خرداد با حضورکارشناسان و محیط بانان منطقه شروع و تا سه روز پایان می‌یابد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان افزود: گونه‌هایی که سرشماری می‌شوند شامل پرستو کاکلی کوچک و بزرگ، پشت تیره، پرستو گونه سفید، سلیم خرچنگ خوار و اگرت‌های ساحلی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر