جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت محصولات جالیزی خارج فصل در سطح سه هزار هکتار از مزارع این استان آغاز شد.به گزارش فکرشهر، محمد تقی منوچهری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 80هزار تن انواع محصولات جالیزی خارج از فصل شامل طالبی، هندوانه، خربزه و خیار در این استان تولید و به بازار کشورعرضه شود.وی اضافه کرد: بیشترین این محصولات شامال طالبی با سطح زیرکشت بیش از هزار هکتار و پیش بینی تولید 20 هزار تن از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. 
کد خبر: ۱۴۰۹
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت محصولات جالیزی خارج فصل در سطح سه هزار هکتار از مزارع این استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، محمد تقی منوچهری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 80هزار تن انواع محصولات جالیزی خارج از فصل شامل طالبی، هندوانه، خربزه و خیار در این استان تولید و به بازار کشورعرضه شود.

وی اضافه کرد: بیشترین این محصولات شامال طالبی با سطح زیرکشت بیش از هزار هکتار و پیش بینی تولید 20 هزار تن از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. 

وی اضافه کرد: سالانه دو هزار هکتار از اراضی استان بوشهر به کشت هندوانه اختصاص می یابد که پیش بینی می شود امسال بیش از 60 هزار تن هندوانه در دو فصل برداشت شود. 

وی محصولات جالیزی استان بوشهر را هندوانه، خیار، انواع کدو، خربزه و طالبی عنوان کرد و افزود: برداشت این محصولات در ماه های اردیبهشت، و مهر انجام می شود.

منوچهری بیان کرد: بیشترین تولید محصولات جالیزی مربوط به شهرستان های دشتستان، دشتی، تنگستان، جم و بوشهر است.

وی یادآورشد: در سال زارعی گذشته نزدیک به یکهزار هکتار به کشت خربزه اختصاص یافت که قریب به 22 هزار تن محصول برداشت شد که بیشتر آن را رقم آناناسی تشکیل می دهد که با توجه به شرایط اقلیمی این استان از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

منوچهری اضافه کرد: کشت محصولات جالیزی زیرپلاستیک در اواخر آذر و اوایل دی در استان بوشهر صورت می گیرد و برداشت آن در اواخر فروردین و اردیبهشت انجام می شود. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر