جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۹۱۵
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۸

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: گناوه در سال جاری با ۱۱ درصد افزایش تنها شهرستانی در استان است که افزایش تخصیص آب از خط انتقال کوثر داشته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، ابوالحسن عالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تخصیص آب بر اساس جمعیت هر شهرستان و مصوبات وزارت نیرو است .

وی افزود: در کنار این شاخص ها، خدمت رسانی و افزایش رضایت مردم استان در راستای اهداف عالیه دولت سیزدهم بالاترین هدف در مجموعه شرکت آبفا استان در حوزه جخاد آب رسانی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: با وجود این که در سال جاری سهمیه و تخصیص آب دریافتی آبفا استان بوشهر از خط انتقال کوثر هیچگونه افزایشی نداشته اما بر اساس آمار مقایسه ای سال جاری با سال گذشته شهرستان گناوه بیشترین افزایش سهمیه آب را از خط انتقال کوثر در استان در سال جاری دارا ست.

عالی ادامه داد: میزان ورودی آب به این شهرستان در سه ماهه اول سال‌جاری رقم یک میلیون و ۹۶۶ هزار و ۷۷۵ متر مکعب معادل ۲۳ هزار و ۹۸۵ متر مکعب در روز و ۲۷۷ لیتر بر ثانیه است در حالی که در مدت مشابه سال قبل این رقم به میزان یک میلیون و ۷۶۶ هزار و ۳۶۲ متر مکعب معادل ۲۱ هزار و ۵۴۱ متر مکعب روزانه و ۲۴۹ لیتر برثانیه بوده است.

وی گفت: به عبارتی سهمیه آب در شهرستان گناوه ۱۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

عالی ادامه داد: هم اکنون سهمیه شهر گناوه نسبت به سهمیه مصوب وزارت نیرو حدود ۷۰ درصد و نسبت به سهمیه حداکثری استان حدود ۲۰ درصد مازاد تخصیص دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرد: یکی از چالش ها و مشکلاتی که شرکت آبفا در بعضی از شهرستان ها از جمله گناوه با آن روبرو است ( با وجود نرخ رشد پایین و طبیعی جمعیتی آن شهرستان ها) رشد فزاینده خانه باغ ها و دست اندازی به شبکه های توزیع است.

وی یادآور شد: با رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکین می توان تابستان پیش رو را با کمترین چالش در این شهرستان سپری کرد.

عالی ادامه داد: واگذارنکردن هر نوع انشعاب به خانه باغ ها و قطع و کنترل انشعابات فعلی از سیاست های این شرکت در مواجه با این قبیل تخلفات است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر