دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۰۷۲
سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

فکرشهر: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، در شبانه روز گذشته بیشینه دمای «آب پخش» در شهرستان دشتستان استان بوشهر به ۴۸.۹ درجه سلسیوس رسید و گرم‌ترین دمای کشور از ابتدای بهار تا کنون را رقم زد.

به گزارش «فکرشهر»، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در شبانه‌روز گذشته بیشینه دمای هوا در اهواز به ۴۸.۷، برازجان ۴۸.۴، آبادان ۴۷.۵ و لامرد (ایستگاه فرودگاهی) به ۴۷.۴ درجه سلسیوس رسید.نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد امروز (۲۳ خردادماه) نیز گرمای هوا در خوزستان و بوشهر ادامه دارد.

بر اساس اعلام ادارات کل هواشناسی بوشهر و خوزستان از روز چهارشنبه (۲۴ خردادماه) تا اوایل هفته آینده با وزش باد شدید شمالی، دریا در این منطقه متلاطم و احتمال وقوع گردوخاک در برخی مناطق مستعد استان و نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای به استان دور از انتظار نیست.

در چهار روز آینده در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی به‌ویژه مناطق شمالی این استان‌ها، اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، ارتفاعات گلستان و سمنان افزایش ابر، رگبار پراکنده با احتمال رعدوبرق و در بعضی ساعات وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر نیز، در۲۴ ساعت گذشته، اهرم و برازجان با ۴۸، خورموج و دیر با ۴۷، کنگان و جم با ۴۴ و جزیره خارگ با ۴۳ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.

پیام مساعدی اظهار کرد: از فردا چهارشنبه تا روز شنبه هفته آینده با وزش بادهای شدید شمال غربی، نسبت به خیزش گرد و خاک محلی و احتمال نفوذ گرد و خاک فرامنطقه‌ای در این استان هشدار سطح زرد داده می‌شود.

وی یادآور شد: در مدت یاد شده نسبت به خیزش گرد و خاک محلی و کاهش موقت دید افقی، احتمال خسارت به سازه‌های سبک و ناپایدار و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داده می‌شود.

وی بیان کرد: در این زمینه انتظار است تمهیدات لازم جهت کاهش خسارت‌های احتمالی اندیشیده شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر به طور غالب صاف همراه با غبار محلی، وزش باد و در برخی نقاط با باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در مدت یاد شده جهت وزش باد شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و در ساعت‌هایی از بعد از ظهر تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و از بامداد فردا ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل و فراساحل جنوبی استان ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و از بامداد فردا در همه سواحل استان به تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

مساعدی اظهار کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۳۰، جزر اول ساعت ۱۲:۴۰ ، مد دوم ساعت ۱۷:۴۰ و جزر دوم ساعت ۲۳:۰۰ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر