چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۴۱۲۱۶
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

فکرشهر: مدیرکل مدیریت بحران استاندار آذربایجان شرقی در تشریح خسارت‌های وارده از طریق بارش تگرگ امروز در برخی نقاط استان، گفت: تگرگ در شهرستان‌های هوراند و کلیبر باعث بروز خسارت به تجهیزات زیربنایی شده است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، محمدباقر هنربر در تشریح این خبر، اظهار کرد: بر اساس هشدار نارنجی صادر شده از سوی سازمان هواشناسی و مدیریت بحران کشور، ورود سامانه‌ بارشی و بارش تگرگ از بعدازظهر سه شنبه تا اواخر پنجشنبه هفته جاری گزارش شده بود.

وی افزود: متاسفانه در اثر بارش شدید تگرگ، خسارت‌هایی به تجهیزات زیربنایی، بخش کشاورزی، منازل مسکونی و خودروها در شهرستان هوراند و کلیبر، تعدادی روستاهای این مناطق و بخشی از مناطق شهرستان اهر وارد شده است.

وی ادامه داد: شیشه بسیاری از خودروها و سقف سالن‌های گاوداری‌ و سوله‌ها در هوراند و کلیبر خرد و سوراخ شده و علاوه بر شکستن درختان نیز به چراغ‌های برق خسارت وارد شده است.

هنربر با بیان این‌که بارش تگرگ در اهر چندان شدید نبود که به تجهیزات زیربنایی خسارت زند، گفت: تعدادی از احشام نیز در هوراند، کلیبر و اهر تلف شده و به اراضی کشاورزی هم خسارت وارد شده است. 

وی افزود: تعدادی خانه نیز در هوراند و کلیبر دچار آبگرفتگی شده و با کمک شهرداری و هلال احمر، تخلیه شده است.

وی با بیان این‌که خسارت‌های وارده پس از برآورد، اطلاع داده می‌شود، گفت: پوشش بیمه در تمامی بخش‌های کشاورزی، منازل مسکونی و خودرویی امری مهم و ضروری بوده و پیگیر پرداخت غرامت خسارت دیدگان خواهیم بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر