چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۵۶۷
شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

فکرشهر: علی موحدی گفت: با توجه به قوانین، بخش‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های موجود غیر از دریافت پول کتاب و بیمه، دریافت هرگونه هزینه نام‌نویسی از خانواده دانش‌آموزان در مدرسه‌های استان بوشهر غیرقانونی و تخلف است.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: همچنین نباید دریافت کارنامه را وابسته به پرداخت پول از سوی خانواده دانش‌آموز کرد.

علی موحدی با بیان این‌که هرچند خانواده‌ها همکاری لازم را با مدرسه‌ها دارند، افزود: مدیران مدرسه‌ها براساس شیوه‌نامه اقدام کنند و نباید خارج از قانون کاری کنند و مرتکب تخلف شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر درباره ماهانه مدرسه‌های هیئت‌امنایی، تیزهوشان، شاهد و نمونه گفت: برمبنای قانون و دستور وزارتخانه در این مدرسه‌ها هزینه‌ای برای فوق برنامه‌های آموزشی و مکمل تعیین شده که باید پرداخت شود.

موحدی درباره ماهانه مدرسه‌های غیردولتی هم گفت: با توجه به این‌که هنوز سامانه تعیین شهریه برای مدارس غیردولتی باز نشده است؛ شهریه امسال باید به‌صورت علی‌الحساب و براساس شهریه سال گذشته پرداخت شود و تخطی در این زمینه نشود.

او ادامه داد: سازمان مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش بر مبنای بارگذاری شاخص‌ها، شهریه را اعلام می‌کند و پرداخت شهریه فوق برنامه باید به‌صورت داوطلبانه باشد.

مدیران مدارس با گرفتن شهریه مرتکب تخلف نشوند

مدیرکل بازرسی استان بوشهر نیز پیش از این اعلام کرده بود که گزارش‌های هشداری و تذکرهای لازم در زمینه دریافت اجباری وجه ثبت‌نام به مدارس ارسال شده است.

اسحاق شهبازی گفت: با توجه به سرانه مدرسه‌ها کمک خانواده به مدرسه خوب و مورد پیشنهاد است، اما این‌که گرفتن حق ثبت‌نام به‌عنوان تکلیف و اجبار باشد، مورد نظر نیست.

او اضافه کرد: هرچند تاکنون شهریه مدارس غیرانتفاعی تعیین‌تکلیف نشده، اما براساس گزارش‌های دریافتی، مبالغ خیلی زیادی از سوی مدارس مطالبه شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر