دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۸۱۶
سه‌شنبه ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

فکرشهر: فرمانده انتظامی شهرستان گناوه از دستگیری تیم ۲ نفری متهمان رسید ساز جعلی توسط کارشناسان پلیس فتا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از پلیس، سرهنگ حسن غضنفری صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با مراجعه یکی از مغازه‌داران گناوه‌ای به پلیس فتا شهرستان و ادعای وی در خصوص کلاهبرداری حدود ۱۰۰ میلیون ریالی از نامبرده در قالب ارائه رسید اینترنتی جعلی برای خرید یک‌دستگاه قهوه‌ساز خانگی توسط ۲ نفر کلاهبردار، رسیدگی به موضوع در دستور کار همکاران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه افزود: در بررسی صورت پذیرفته مشخص شد که فرد کلاهبردار با جلب اعتماد فروشنده و به بهانه عدم همراه داشتن کارت حساب بانکی، با نشان دادن تصویر جعلی رسید اینترنتی واریز وجه در صفحه تلفن همراه خود به مالباخته، دستگاه قهوه‌ساز خود را دریافت و از مغازه خارج شده که پس از گذشت ساعتی و با مشاهده عدم وصول پیامک واریز مبلغ از سوی بانک عامل، فروشنده متوجه می‌شود که قربانی کلاهبرداری شده و به پلیس مراجعه می‌کند.

سرهنگ غضنفری تصریح کرد: با تحقیقات تخصصی و بررسی سایبری موضوع توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان، اعضای تیم ۲ نفری رسید ساز جعلی که بومی شهرستان نیز بودند، شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر که در تحقیقات اولیه به صراحت به ارتکاب جرم معترف و کالای خریداری شده با رسید جعلی از مخفیگاه آنان کشف و به مالباخته برگشت داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه تاکید کرد: به علت احتمال تعدد جرایم ارتکابی با همین شیوه از سوی مجرمین دستگیر شده، اقدامات پلیسی با هماهنگی قضائی تا شناسایی همه مالباختگان ادامه خواهد داشت.

وی به شهروندان توصیه کرد: تا زمان دریافت پیامک واریز وجه از سر شماره اصلی بانک‌عامل و مطابقت با میزان موجودی حساب خود، از ارائه کالا به خریدار خودداری نموده و مواظب شگرد کلاهبرداری با ساخت رسیدهای اینترنتی جعلی باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر