دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۰۳۶
دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰

فکرشهر: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: همزمان با دهه امامت و ولایت، ۱۰۰ زوج جوان در این استان زندگی خود را در قالب ازدواج آسان آغاز کرده تا زندگی پر از خوشبختی و سلامتی خود را جشن بگیرند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رقیه زنگنه نژاد شامگاه یکشنبه در آیین جشن ازدواج ۲۰ زوج جوان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گناوه اظهار کرد: ستاد جوانی جمعیت استان بوشهر به میمنت دهه امامت و ولایت، برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری جشن های وصال زوج‌های جوان و واگذاری زمین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را اجرایی کرده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب تاکیدات فراوانی نسبت به ازدواج بخصوص ازدواج جوانان در سن مناسب و به هنگام و تشکیل خانواده جوان برای اینکه جامعه جوان و پویا داشته باشیم دارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر تصریح کرد: ابتدای یک کار جوان در جامعه، ازدواج ، تشکیل خانواده، اشتغال و مسکن است که در دولت آیت الله رئیسی در همه ابعاد پیگیری و گام های خوبی برداشته است.

زنگنه‌نژاد ادامه داد: در دهه امامت بیش از یک‌هزار قطعه زمین به مشمولین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان بوشهر واگذار خواهد شد که این مهم فرآیند نویدبخشی برای خانه دارشدن خانواده های جوان و پر فرزند است.

وی با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج گفت: در ایام کرونا که همه درگیر بیماری و درمان بودند و ناامیدی تمام خانواده ها را دربر گرفته بود، اما آمار ازدواج افزایش یافت و وقتی که رصد می کنیم دلیل آن بواسطه ازدواج های آسان بوده است.

فرماندار گناوه اظهار کرد: ازدواج امری مقدس و مبارک در دین مبین اسلام است که زمینه آرامش و تکامل انسان را فراهم می‌کند.

محمدتقی صفری افزود: رهبر معظم انقلاب و دولت آیت الله رئیسی نسبت به امر ازدواج و جوانی جمعیت تاکیدات وافری دارند و در این راستا گام‌های خوبی در این شهرستان برداشته شده است.

وی گفت: به برکت دهه امامت و ولایت، ۲۰ زوج جوان در این شهرستان، زندگی مشترک خود را آغاز می کنند و امیدواریم فرزندانی همچون شهید سلیمانی تربیت و پرورش دهند.

امام جمعه گناوه اظهار کرد: پیوند زناشویی و تشکیل خانواده امری مقدس در دین مبین اسلام است که باعث خوشبختی و سعادت جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی خواهد شد.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی افزود: باتوجه به مشکلاتی که سر راه ازدواج جوانان است، وظیفه داریم، زمینه و بسترهای لازم را برای آنها فراهم کنیم.

وی گفت: ازدواج آسان باید در خانواده‌ها ترویج و نهادینه شود و از چشم برچشمی‌ها و مهریه‌های سنگین در امر فرزندان خود بجد پرهیز کنند.

در این آیین خطبه عقد زوجین توسط امام جمعه قرائت و در پایان هدایایی به زوج‌های جوان اهدا شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر