شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۲۲۲
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴

فکرشهر: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: همه اراضی و املاک اشخاص حقیقی و حقوقی باید دارای هویت بوده و سند مالکیت داشته باشند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، بزرگمهر در نشست قرارگاه حدنگاری زمین‌های کشاورزی و مسکونی با مدیران کل بنیاد مسکن و منابع طبیعی و آبخیز داری استان از اقدامات صورت گرفته برای سند دار کردن اراضی در استان خبرداد.

وی افزود: قراردادی با یک شرکت تنظیم شده که بر اساس آن، نقشه برداری و مستندسازی بدون پرداخت هزینه در حال انجام است.

بزرگمهر با درخواست از کشاورزان برای ارائه مدارک مالکیت خود به این شرکت‌ها که در دهیاری یا بخشداری حضور دارند گفت:آن‌هایی که زمین شان در روستا دارای سند دفترچه‌ای است می‌توانند بدون پرداخت هزینه سند مالکیت تک برگ دریافت کنند.

وی بیان کرد: تا کنون برای ۱۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان در مدت یکسال سند مالکیت صادر شده است برآورد ما این است که ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی هنوز سند مالکیت تک برگ ندارند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان هم گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده در کمترین زمان زمین آماده و با تسهیلات کم بهره ۲۰۰ میلیون تومانی با بهره ۵ درصد که در روستا‌ها داریم ساخت مسکن را شتاب بیشتری داده و خانواده‌های بیشتری در روستا‌ها را خانه دار کنیم.

مقدم اضافه کرد: بنیاد مسکن در قانون ساماندهی وظیفه سند دار کردن روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را برعهده دارد که نیاز به مراجعه این متقاضیان به اداره ثبت اسناد و املاک نیست بلکه این کار توسط بنیاد مسکن انجام و سند تک برگ تحویل مالکان می‌شود.

وی گفت: تا کنون صدور سند ۹۳ درصد روستا‌ها از سال‌های قبل تا امروزانجام شده و حالا پیگیر سند دار کردن ۷ درصد باقی مانده و واحد‌های جدیدی که در دست ساخت داریم هستیم.

مقدم عنوان کرد:، اما در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت جای کار زیاد است و تنها ۲۰ درصد خانه‌ها سند دار شده اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان نیز گفت: در استان بوشهر از سال ۱۳۹۴ مباحثی مرتبط با حدنگاری شروع شد و افزون ۹۹ و نیم درصد از اراضی استان حدنگاری و سند تک برگ گرفتند در همین زمینه برنامه اتمام سند دار کردن اراضی در دستور کار قرار دایم که تا پایان سال به اتمام می‌رسد و ۱۰۰ درصد اراضی حدنگاری خواهند داشت.

گرشاسبی افزود: اراضی که در دست اقدام برای سنددار کردن داریم ۸ پلاک در شهرستان دیلم، ۴ پلاک در شهرستان دشتی و ۲ پلاک در شهرستان جم است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر