جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۳۳۲
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۳

فکرشهر: امام جمعه خورموج با تاکید بر تاسیس دارالسادات در شهرستان دشتی گفت: دلبستگی عمیق به انقلاب، امام و رهبری از ویژگی‌های ممتاز سادات دشتی است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام زاهددوست جمعه‌شب در اجتماع سادات شهرستان به مناسبت عید سعید غدیر خم و با حضور آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: امام صادق (ع) در مورد اهمیت عید غدیر خم می‌فرمایند «اهمیت روز عید غدیر خم در میان سه عید فطر و قربان‏ و جمعه، مانند درخشندگی ماه در میان ستارگان است»، ‬ ایشان این روز را باعظمت‌ترین عید و بهترین روز سال تعبیر می‌کنند و می‌دانند.

وی با بیان اینکه از مهمترین و با فضلیت‌ترین کارها در عید غدیر تجلیل از سادات و فرزندان حضرت زهرا است اضافه کرد: عید غدیر، عید بزرگ شیعیان به ویژه سادات است و در این روز باید سادات را اکرام کنیم.

امام جمعه خورموج ادامه داد: سیادت یک فضیلت محسوب می‌شود، چرا که منتسب به پیامبر اکرم (ص) امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین جمعیت سادات استان بوشهر متعلق به شهرستان دشتی است تاکید کرد: این برای همه ما و مردم شهرستان مایه افتخار و مباهات است.

زاهددوست خاطرنشان کرد: در شهرستان به تأسیس یک دارالسادات نیازمندیم که این مجموعه بتواند با ایجاد یک بانک اطلاعات دقیق به مسائل و مشکلات مختلف سادات رسیدگی کند.

وی افزود: باید با تشویق ازدواج و فراهم کردن مقدمات ازدواج سادات جوان شاهد افزایش نسل ذریه رسول خدا (ص) در جامعه باشیم.

امام جمعه خورموج ادامه داد: از ویژگی ممتاز سادات دشتی دلبستگی آنان به امام، انقلاب و رهبری عزیز انقلاب اسلامی است که این دلبستگی و اظهار ارادت را به صورت عمیق شاهد هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر