دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۳۵۸
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: شهردار برازجان گفت: توسعه و پیشرفت هر جامعه مرهون کارهای علمی فرهیختگان و دانشمندان آن جامعه است و اگر قرار است شهر ما پیشرفت داشته باشد باید آسیب شناسی کرده و راه های علمی رفع نواقص را اجرا کنیم.

به گزارش «فکرشهر»، «مرتضی قدوسی» در نشست خبری که به بهانه برگزاری اولین همایش «دشتستان، آینده و پیشرفت» ظهر امروز شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ با حضور اهالی رسانه و چند مسوول شهرستانی دیگر در برازجان برگزار شد، افزود: با همت دانشگاه آزاد اسلامی شهر برازجان، همایشی در راستای توسعه و پیشرفت دشتستان انجام خواهد شد و ما نیز در کنار برگزارکنندگان این همایش خواهیم بود و کمک خواهیم کرد به بهترین نحو ممکن اجرایی شود.

وی اضافه کرد: شهرداری مسوولیت پشتیبانی و اجرایی قسمتی از برنامه را بر عهده خواهد داشت و همچنین دبیری قسمت مبلمان شهری را نیز انجام خواهیم داد تا در راستای تغییرات مبلمان شهری و نشاط اجتماعی راه های تخصصی را پیش بگیریم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد برازجان نیز گفت: طرح مسائل کلان شهرها در دانشگاه ها از تاکیدات مقام معظم رهبری است و مصوب شده که در دانشگاه های آزاد سراسر استان، همایش های توسعه را داشته باشیم که دشتستان پیش قدم شد و اولین همایش استانی قرار است در برازجان برگزار شود.

«اشکان معصومی» ادامه داد: این همایش در تاریخ ۲۱ و ۲۲ تیرماه در ۴ بخش شامل مبلمان شهری، انرژی، کشاورزی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به انجام خواهد رسید و موارد مختلف در آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همایش در ۴ حوزه برگزار می شود و در هر روز، ۶ نفر متخصص در هر کدام از حوزه ها به ایراد سخنان خود خواهند پرداخت و پس از آن توسط افراد حاضر و خبرنگاران مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت .

معصومی گفت: در تیم دبیرخانه همایش، فرماندار، نماینده مجلس، امام جمعه و فرمانده سپاه عضو دائمی هستند که به تصمیم گیری ها و جهاد تبیین کمک زیادی می‌کند. 

وی افزود: دشتستان از نظر داشتن نخبه کم و کاستی ندارد و ما فقط باید راهکاری برای گرد هم آوردن این نخبگان پیدا کنیم و دبیرخانه این همایش نیز ایجاد خواهد شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز گفت: ما در حال راه اندازی کمپین «کمکم کن» هستیم و موضوع اصلی آن کمپین هم، آسیب های اجتماعی و فشارهایی است که در زندگی بر افراد وارد می‌شود و نیاز است این فرهنگ جا بیفتد که اگر فردی تحت فشار است به روانشناس مراجعه کند و موضوع اصلی این همایش هم همین خواهد بود.

«ماریا خویشدوست» افزود: تلفن هایی وجود دارد که مردم می‌توانند به صورت ناشناس با آنها تماس گرفته و مشورت کنند و این موضوع جا بیفتد که مراجعه به روانشناس، نشانه دیوانگی نیست و باید فرد افسرده به روانشناس مراجعه کند و خانواده و دوستان در بسیاری از موارد نمی توانند مشاور و روانشناس خوبی برای فرد باشند و باید به متخصص مراجعه شود.

وی اضافه کرد: این کمپین برای اولین بار در ایران و در دشتستان اجرایی خواهد شد و کمپین «کمکم کن» از اینجا آغاز خواهد شد و همگی کمک کنیم تا مراجعه به روانشناس و متخصص عادی شود.

خویشدوست گفت: در مراکز بهداشتی و درمانی ما روانپزشکان بسیار خوبی داریم که مردم می‌توانند به آنها مراجعه کنند؛ همچنین روانشناسانی در مدارس و ادارات مختلف وجود دارد که می‌توانند کمک کنند؛ ضمن این که تلفن هایی که وجود دارد کمک شایانی به این امر خواهند کرد.

«صدیقه مهدویان پور»، عضو شورای شهر برازجان نیز اظهارداشت: هیچ پیشرفتی بدون زمینه نیست و این زمینه ها با تفکر و تحقیق و سایر موارد به دست خواهد آمد و راهکارهای مناسب را در این همایش به دست خواهیم آورد و الگویی برای پیشرفت خواهد شد.

وی افزود: کار در اینجا به پایان نخواهد رسید و در مرحله بعد برگزاری همایش ها و استارتاپ های مختلف را خواهیم داشت تا شاهد پیشرفت شهر باشیم.

رییس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی برازجان نیز گفت: استان بوشهر مهم‌ترین استان در محصولات خارج از فصل است و دشتستان نیز حرف اول استان را در کشاورزی می زند؛ همچنین کشاورزی بیشترین اشتغالزایی را نیز دارد.

«عبدالعلی حسامی»، افزود: شاهد مشکلاتی نیز در زمینه کشاورزی در حوزه های مختلف هستیم و با چالش هایی روبرو هستیم و این موارد در همایش پیش رو مورد بررسی قرار خواهد گرفت و امیدواریم در آینده شاهد برگزاری بیشتر این همایش باشیم تا تخصصی تر بتوانیم موضوعات را بررسی کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر