شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۶۵۸
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

فکرشهر: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: کار توزیع هشت هزار جلد کتاب در طرح ملی "در مسیر دانایی بر بال کتاب" در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، سمیه رسولی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: کتاب‌های توزیع شده بلافاصله به چرخه کتابداری و امانت کتاب وارد می‌شود.

وی افزود: "طرح در مسیر دانایی بر بال کتاب" با هدف معرفی و عرضه جدیدترین کتاب‌های حوزه نشر به کودکان و نوجوانان و تقویت کتابخانه‌های کانون پرورش فکری که در واقع کتابخانه های تخصصی کودک و نوجوان هستند رقم خورده است.

مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر تصریح کرد: امید می‌رود با اجرای این طرح ملی ارتباط موثر کودکان و نوجوانان با کتاب شکل قوی‌تر و تازه‌ای به خود بگیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در خصوص نشرهایی که در اجرای طرح ملی در مسیر دانایی بر بال کتاب همکاری داشته اند گفت: کانون با توجه به نقش تولی‌گری در حوزه کودک و نوجوان و با هدف حمایت و همراهی با دیگر نشرهای فعال در حوزه کودک و نوجوان افزون بر تولیدات خود از تولیدات با کیفیت انتشارات دیگر از جمله محراب قلم، منادی تربیت، سوره مهر و افق نیز استفاده کرده است تا تازه‌ترین و بهترین کتاب‌های آنها نیز در قفسه های کتابخانه‌های کانون بنشینند و در دسترس کودکان و نوجوانان برای مطالعه قرار گیرند.

رسولی افزود: کتاب‌های ارسالی به ۲۳ نقطه مختلف استان بوشهر از جمله کتابخانه‌های کانون پرورش فکری و کتابخانه‌های سیار روستایی در مناطق محروم استان ارسال می‌شود.

به گفته رسولی با توجه به نقش کانون پرورش فکری در امر غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، طرح در مسیر دانایی بر بال کتاب همراه با اهدای کتاب، ۱۰ عنوان سرگرمی سازنده و بازی فکری از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را نیز به اعضای کانون در سراسر استان هدیه می‌دهد.

وی بازی‌ها و سرگرمی‌های سازنده را با عنوان‌های بازی با کش، ماسک، صورتک، خشک کن گیاهان، تنگرام، بندک، خدا دوست دارد خدا دوست ندارد، پلکان، همه چیز با اتصالات ساده، گردونه تصویر و یک تار سبیل معرفی کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در خصوص بازی و سرگرمی گفت: بازی وسیله‌ای برای یادگیری و تقویت مهارت‌هاست و یکی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری برای تقویت خلاقیت در کودکان به شمار می‌آید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر