جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۹۴۰
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۳

فکرشهر: استاندار بوشهر با اشاره به نقش بهره‌وری در افزایش استفاده بهینه از منابع و امکانات، گفت: برنامه افزایش بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی و طرح‌های اقتصادی استان بوشهر تدوین و عملیاتی شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد محمدی‌زاده در نشست تخصصی بررسی بهره‌وری در افزایش بهینه از امکانات استان بوشهر با قدردانی از تلاش دستگاه‌های اجرایی استان در ارائه خدمات به جامعه هدف و تحقق مطالبات مردم، گفت: در افزایش بهره‌وری، دستگاه‌های مختلف باید از تجربیات دستگاه‌های مشابه داخل و خارج از کشور استفاده کنند.
 
وی با تاکید بر بهره‌وری در حوزه اقتصاد، افزود: بهره‌وری در این حوزه مبتنی بر منابع مردم الگوسازی شود.
 
استاندار بوشهر تولید میگو پرورشی در هر هکتار برخی اراضی ساحلی استان بوشهر از ۳ تن به ۱۱ تن را نتیجه بهره‌وری دانست و تاکید کرد: باید این الگو به سایر بخش‌های پرورش میگو در نقاط مختلف استان گسترش یابد.
 
وی با اشاره به تولید محصولات مختلف کشاورزی و دامی در استان بوشهر از جمله خرما، گوجه‌فرنگی، محصولات گلخانه‌ای، تولید گوشت مرغ و دیگر حوزه‌ها، عنوان کرد: باید الگوی بهره‌وری در این عرصه‌ها برای افزایش تولید تسری یابد.
 
محمدی‌زاده نقش بهره‌وری در افزایش استفاده بهینه از منابع و امکانات را مورد اشاره قرار داد و گفت: برنامه آموزشی ویژه کارکنان، مدیران و کارشناسان مربوط در عرصه بهره‌وری و راهکار‌های استفاده از این موضوع با مشارکت اساتید مجرب تنظیم و اجرایی شود.
 
وی با اشاره به مصرف روزانه ۴۰۰ هزار مترمکعب آب شرب در استان بوشهر، افزود: پساب بخش عمده‌ای از مصرف این آب وارد زمین می‌شود و سبب افزایش سطح آب زیرسطحی می‌شود و زمینه شور شدن خاک اراضی را فراهم می‌کند و این مهم در زمین‌های دارای ارتفاع کم با خاک رسی بیشتر مشاهده می‌شود و اکنون علف‌های شور زیادی در نقاط مختلف استان رویش کرده که ناشی از افزایش زه‌آب در اراضی است.
 
استاندار بوشهر این زه‌آب و افزایش سطح آب زیرزمینی را تهدید جدی برای اراضی کشاورزی دانست و تأکید کرد: علت اصلی این مهم پساب آب شهر‌ها و روستا‌ها است که باید برای این موضوع از سوی شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی استان بوشهر تدبیر شود.
 
وی استفاده بهینه از ظرفیت آب زیرسطحی قابل بهره‌برداری و برنامه‌ریزی برای عملیات زه‌کشی اراضی کشاورزی را مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر به این مهم توجه نشود سبب شوری اراضی کشاورزی دارای ارتفاع کوتاه استان بوشهر شده و این زمین‌ها غیرقابل کشت می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر