جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۱۹۷
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

فکرشهر: رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر گفت: شمار موکب‌هایی که امسال در استان بوشهر برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین راه‌اندازی می‌شود نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالرضا مطاف روز پنجشنبه در نشست ستاد اربعین استان بوشهر با اشاره به پیش بینی اعزام یکصد هزار نفر زائر اربعین در سالجاری از این استان اظهار کرد: با هدف ثبت اربعینی باشکوه همه پیش‌بینی‌های لازم در حوزه حمل و نقل، تغذیه، بهداشت و درمان به عمل می‌آید.

عبدالرضا مطاف افزود: همچنین براساس برنامه‌ریزی انجام شده و با هدف خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی ۱۲۰ موکب راه‌اندازی می‌شود.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر تصریح کرد: از این شمار ۴۴ موکب در مسیرهای داخلی از عسلویه تا شمال استان شهرستان دیلم ، ۹ موکب در مرز شلمچه، هفت موکب در نجف ، ۲۱ موکب در مسیر نجف تا کربلا و ۳۹ موکب نیز در شهر کربلا آماده خدمت رسانی به زائران حسینی است.

به گفته مطاف امسال با توجه به پیش‌بینی افزایش شمار زائران اربعین قرار است ۶۰۰ هزار پرس غذا از سوی موکب‌ها پخته و همچنین زمینه اسکان ۶۵تا ۷۰ هزار نفر نیز فراهم شود.

مطاف تاکید کرد: بسترسازی برای حضور در مراسم اربعین حسینی امری مهم و ضروری است.

وی یادآور شد: سال گذشته ۹۵ موکب‌ در درون استان، مرز شلمچه، شهر نجف اشرف، مسیر نجف به کربلا و شهر کربلا توانستند با پخت ۴۷۱ هزار دست غذا و ۵۸هزار و ۲۰۰ نفر اسکان از زائران اربعین پذیرایی کنند.

مطاف از همه کسانی که قصد سفر به مراسم اربعین و زیارت عتبات عالیات در عراق را دارند درخواست کرد اقدامات اداری برای دریافت گذرنامه را انجام دهند تا در روزهای پایانی دچار مشکل نشوند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر گفت: ایجاد کارگروه‌های تخصصی زیر مجموعه کمیته‌های ستاد اربعین حسینی در فراهم شدن تسهیلات و تحقق مطالبات مورد نظر باید مورد توجه قرار گرفته شود.

وی با اشاره به افزایش زائران اربعین حسینی در سال جاری افزود: فراهم شدن زیرساخت‌های خدمات‌رسانی و برقراری امنیت پایدار و توجه به موارد بهداشتی در اولویت باید باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی امروز به یکی از قدرتمندترین و اثرگذارترین نمادهای همبستگی میان شیعیان تبدیل شده است.

اکبر پورات اضافه کرد: در آئین پیاده‌روی اربعین به غیر از مسلمانان شیعه، اهل سنت، مسیحی، ایزدی و سایر ادیان هم در این مراسم باشکوه حضور فعال دارند و ابن بیانگر این است که پیاده‌روی و زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) در روز اربعین ریشه تاریخی دارد.

وی افزود: تمام اقدامات لازم برای پیاده‌روی اربعین باید متمرکز از طریق ستاد اربعین در استان پیگیری و اجرایی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان بوشهر در بحث سوخت اتوبوس‌ها برای اعزام زائرین، مکلف است پیگیری و تدابیر لازم انجام دهد.

وی گفت: تمامی دستگاه‌های دولتی و صنایع مستقر در استان در راستای بسیج امکانات، باید همکاری لازم با ستاد اربعین داشته باشند و زمینه حضور مردم، دانشجویان، کارکنان دولت و جوانان در برای شرکت در پیاده‌روی اربعین فراهم سازند.

پورات ادامه داد: تمام کمیته‌های مورد نیاز ستاد اربعین در استان بوشهر فعال شده و تا پایان اربعین این کمیته‌ها به فعالیت و ارائه خدمات خود می‌پردازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: همچنین تیم پزشکی، هلال احمر با محوریت بسیج جامعه پزشکی استان به مرز شلمچه اعزام می‌شوند.

پورات بیان کرد: برای ایجاد مواکب، سه هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین به ستاد عتبات عالیات در مرز شلمچه واگذار می‌شود و همچنین قسمتی از زمین‌های اوقاف در همین مرز برای برپایی مواکب در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار داده می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین تامین دارو و تجهیزات پزشکی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان و اکیپی از هلال احمر، علوم پزشکی، اورژانس، آب و برق در مرز شلمچه برای خدمات رسانی به زائرین مستقر می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر