جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۲۱۷
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۶

فکرشهر: امام جمعه شبانکاره گفت: همه ما باید نسبت به عزاداری و سوگواری محرم تلاش کنیم و در این برنامه‌ها حضور داشته باشیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت اسلام محمد پردل صبح پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی بخش شبانکاره به مناسبت ایام محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر به دو موضوع دهه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن و روایات پرداخت و اظهار داشت: به تعبیر معمار کبیر انقلاب «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» و همه ما باید نسبت به عزاداری و سوگواری محرم تلاش کنیم و حضور داشته باشیم.

امام جمعه شبانکاره گفت: غبار روبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدای گرانقدر بهشت کاظم (ع) در روز پنجشنبه ۲ محرم رأس ساعت ۱۸ توسط مسئولین محترم بخش و اعضای شورای فرهنگ عمومی انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر ساماندهی مراسم عزاداری شب‌های محرم توسط هیئت مذهبی گفت: ساعت برگزاری سخنرانی و عزاداری در هیئت به شکلی باشد که مردم در صورت علاقه و نیاز بتوانند در همه مراسم حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر بخش و معرفی اعضا و شروع به کار این ستاد هر چه زودتر برگزار بشود.

امام جمعه شبانکاره یادآور شد: سخنرانان و مبلغان در این ایام در سطح منطقه در منابر خود نسبت به امر به معروف و نهی از منکر مردم را آگاه و ارشاد کنند و قرائت زیارت عاشورا قبل از شروع مراسم عزاداری که تاکید و دارای ثواب فروان است مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در مراسم عزاداری از همه ظرفیت‌ها و افراد جهت باشکوه برگزار شدن مراسم عزای سالار شهیدان استفاده بشود، مجلس امام حسین علیه السلام مربوط به شخص یا گروه خاصی نیست برای عموم مردم با هر دیدگاه و سلیقه و تفکری است و همه می‌توانند در این ایام از مجلس عزاداری مستفیض بشوند.

وی یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان، اداره کتابخانه و پایگاه‌های بسیج از ظرفیت خود جهت جذب نوجوانان و جوانان در ایام محرم استفاده کنند و با برگزاری مسابقات مختلف و تشویق نوجوانان و جوانان و برنامه‌های آموزشی آنان را به سمت مراسم عزاداری محرم سوق دهند.

وی اضافه کرد: جهت مدیحه سرایی از پتانسیل جوانان و مداحان منطقه استفاده بشود تا زمینه پیشرفت آنان حاصل شود. و جهت سخنرانی در سطح بخش از روحانیون مستقر در بخش استفاده بشود، چرا که این عزیزان در طول سال در منطقه زحمت می کشند لذا ایام محرم و صفر و ماه مبارک از بیرون سخنران دعوت می‌شود و این عزیزان عرصه جهاد تبلیغ بلا تکلیف می‌مانند.

وی گفت: توجه اعضای محترم شورای فرهنگ عمومی به نشست‌های این شورا و حضور در جلسه داشته باشند، عدم حضور اعضا باعث بی توجهی و تضعیف مسائل فرهنگی منطقه خواهد بود لذا تصمیماتی که در جلسات شورای فرهنگ عمومی گرفته خواهد شد طبق قانون لازم الاجرا خواهد بود پس لازم و ضروری است همه اعضا حضور پیدا کنند و در تصمیم گیری ها مشارکت داشته باشند،

وی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال روز عاشورا مصادف با روز جمعه است لذا نماز ظهر عاشورا با نماز جمعه یکجا برگزار خواهد شد هیئت‌های مذهبی همه در حسینیه و مصلی نماز جمعه حضرت ولی عصر (عج) شبانکاره تجمع کنند و نماز جمعه عاشورایی و باشکوه برگزار بشود.

امام جمعه شبانکاره در انتها به جمع بندی نظرات پرداخت و در ادامه از همه هیئت‌های مذهبی سطح شهر و روستاها به جهت آمادگی و تلاش جهت برگزاری مراسم عزاداری محرم قدردانی کرد.

وی همچنین از حرکت نمادین کاروان محرم که توسط هیئت حضرت علی اکبر (ع) و با حضور باشکوه مردم عزیز و عاشقان آل الله برگزار شد تقدیر کر.

هر کدام از اعضای محترم حاضر در جلسه به نکته نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند که به عنوان مصوبات جلسه مورد تأیید و تاکید همگان قرار گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر