چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۳۰۵
جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

فکرشهر: امام جمعه کنگان با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه ترویج اندیشه‌های دینی و انقلابی است گفت: اهانت به قرآن، توهین به صدها میلیون مسلمان و اهانت به بشریت است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با محکوم کردن اهانت دوباره به قرآن در سوئد اظهار داشت: اقدام شایسته کشور عراق در اخراج سفیر سوئد ستودنی است و شایسته است دیگر کشورهای اسلامی با چنین اقدامی اجازه ندهند شیاطینی به مقدسات مسلمین اهانت کنند.

وی با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، به وجه سیاسی نهضت حسینی اشاره و با انتقاد از کسانی که تلاش می‌کنند سیاست را از قیام امام علیه السلام بزدایند گفت: امام حسین و قیام او سیاسی بود.

خطیب جمعه کنگان با طرح چند پیشنهاد به هیئت‌ها و بانیان حسینیه‌ها عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود شروع مراسم عزاداری با تلاوت قرآن کریم و هدیه ثواب آن به روح مطهر سیدالشهداء (ع) و اصحابش، قطع عزاداری و پرداختن به نماز در زمان اذان، کم کردن صدای بلندگوها و پرهیز از ایجاد مزاحمت برای مردم و شروع مراسم حسینیه‌ها با هم متفاوت مد نظر قرار گیرد.

محمودی به آسیب‌های مجالس عزاداری نیز گریزی زد و بیان داشت: غلو، دروغ، طرح مطالب ذلت آمیز، ادعای معجزه برای افراد و ادعای تشرف برای آنان، جدایی دین از سیاست و اظهار مطالب موهن از آسیب‌های مهم عزاداری است.

وی با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در ایران اسلامی به امامت مرحوم آیت الله طالقانی (ره) گفت: نماز جمعه همواره پایگاه ترویج اندیشه‌های دینی و انقلابی است.

امام جمعه کنگان افزود: نماز جمعه علاوه بر رویکردهای عبادی و معرفتی و تربیتی به مسائل سیاسی و اجتماعی و نیز آگاهی بخشی به جریان‌های معاند و خنثی سازی تبلیغات دشمن بسیار مؤثر و در امید آفرینی و وحدت و همدلی بین امت اسلامی تأثیر گذار است.

محمودی با تقدیر از تلاش‌های حضرات ائمه جمعه سابق، ائمه جمعه موقت، رئیس و اعضای ستاد نماز جمعه و دفتر امام جمعه در برگزاری باشکوه نماز جمعه و تلاش آنان در سنگر مقدس نماز جمعه، با تبیین اهمیت و جایگاه نماز جمعه در کلام امامین انقلاب گفت: به تعبیر رهبری معظم انقلاب مسئولان انقلاب در سرتاسر کشور ائمه جمعه اند.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر اظهار نمود: عنصر مهم امر به معروف و نهی از منکر نقشی مهم و اثرگذار در قیام حسینی دارد.

خطیب جمعه کنگان با اشاره به خطای محاسباتی روسیه و ۶ کشور عضو همکاری خلیج فارس در نشست اخیر مسکو گفت: اماراتی‌ها با شیطنت و با هدف کسب رضایت روسیه و چین به دنبال طرح و ارجاع پرونده جزایر سه گانه به دیوان بین المللی دادگستری اند که این نشانه ضعف در قدرت ملی آنها و بی بهره بودن از مؤلفه اقتدار است.

محمودی به اشتباه و خطای محاسباتی روسیه و چین و امید آنها به منافع کوتاه و تکیه بر باد و بیراهه اشاره و با عنوان این مسئله که این مسئله نشان ضعف و افول قدرت غرب است عنوان کرد: پاسخ جمهوری اسلامی اقتدار تمام بر مبنای عزت، حکمت، مصلحت و محوریت منافع ملی است و در این راه با هیچ قدرتی تعارفی ندارد.

وی با گرامیداشت سالگرد شهادت سید شهدای استان مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ ابوتراب عاشوری از زحمات و خدمات آن عالم مجاهد تجلیل کرد.

بعد از اقامه نماز جمعه نمازگزاران کنگانی با راهپیمایی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر