سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در اغلب نقاط استان بوشهر؛
فکرشهر: بارش نسبتا شدید باران تابستانی در استان بوشهر، مردم را غافلگیر و خوشحال کرد؛ بارشی که نه تنها لطافت هوا برای ساعاتی را ایجاد نمود و نفس گرد و خاک گرفته ی استان را باز کرد، بلکه...
کد خبر: ۱۴۳۴۳
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹

فکرشهر: بارش نسبتا شدید باران تابستانی در استان بوشهر، مردم را غافلگیر و خوشحال کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، در حالی که هواشناسی احتمال بارندگی را هشدار داده بود ولی از ان جایی که استان بوشهر حتی در فصل زمستان نیز باران چندانی را شاهد نیست و طبق آمار، 7 سال خشکسالی شدید را پشت سر گذاشته است؛ بارش باران در 13 شهریورماه 94، مردم را شگفت زده و خوشحال کرد؛ هر چند این بارش در صورت تداوم می تواند به نخیلات که این روزها برداشت محصولشان را شاهد هستیم، خسارت وارد کند و همین امر نگرانی کشاورزان را ایجاد کرده است.

\n\n

بر اساس این گزارش، بارش تابستانی باران در استان بوشهر، از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بارش شدید باران همراه با تگرگ و رعد و برق شدید در شهرستان دشتی و از ساعت ۱۶ نیز در دشتستان و با شدت کم تر در تنگستان، عسلویه و کنگان آغاز گردید؛ بارشی که نه تنها لطافت هوا برای ساعاتی را ایجاد نمود و نفس گرد و خاک گرفته ی استان را باز کرد، بلکه نشاط پرندگان در آسمان را نیز باعث شده و فصل خرما پزان استان را برای ساعاتی پاییزی کرد.

\n\n

هر چند رعد و برق شدید باعث قطعی برق در برازجان و جاری شدن آب در معابر را باعث گردید ولی تا کنون خسارتی از این بابت گزارش نشده است.

\n\n

\n\n

مدیرکل هواشناسی استان بوشهردر این باره گفت: بارش باران همراه با رعد و برق و تگرگ در شهرستان‌های استان بوشهر آغاز شده که پیش بینی می‌شود بارندگی تا اواسط هفته آینده ادامه داشته باشد.

\n\n

نادر شفیع‌خدایی در گفت‌وگو با خبرگزاری ها، با بیان اینکه غلظت گرد و غبار دراستان بوشهر کاسته شده اظهار داشت: به سبب تغییر جهت باد و وزش جریانات گرم و مرطوب جنوبی بر رطوبت هوا افزوده شده و غلظت گرد و غبار دراستان بوشهر کاسته شده است.

\n\n

وی با بیان اینکه با افزایش ناپایداری‌های جوی، بر تراکم ابرها در آسمان استان بوشهر افزوده شد، تصریح کرد: بیشترین بارندگی امروز، تاکنون در برازجان و با 18 میلی‌متر بارش، ثبت شده است.

\n\n

شفیع‌خدایی  با بیان اینکه بارش باران دردشتی همچنان ادامه دارد، افزود: تاکنون 12 میلی‌متر باران در دشتی ثبت شده است.

\n\n

مدیرکل هواشناسی با بیان اینکه وضعیت بارندگی دراستان بوشهرتا اواسط هفته آینده ادامه دارد افزود:  بر اساس پیش بینی‌های انجام شده بر اساس نقشه‌های هواشناسی بارش باران امسال در فصل‌های پاییز و زمستان دراستان بوشهر مطلوب است که نقش مهمی در کاهش پدیده خشکسالی در استان دارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، تصاویر زیر از این بارش در نقاط مختلف استان ثبت شده و از فضای مجازی بازنشر می گردد.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر