جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۴۹۰
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۶

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر تهیه مصالح برای زیرسازی اراضی ساخت واحد‌های مسکونی از معادن استان، از الحاق ۲ هزار هکتار اراضی به محدوده شهر‌های استان برای ساخت واحد‌های مسکونی خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد محمدی‌زاده در نشست شورای معادن استان بوشهر نقش معادن در تهیه مصالح ساختمانی را مهم دانست و با بیان اینکه طرح ملی نهضت مسکن در استان بوشهر تسریع یافته است، گفت: در این راستا ۲ هزار هکتار اراضی ملی به شهر‌های استان بوشهر الحاق یافته است که بخشی عمده‌ای از این اراضی نیاز به مصالح برای زیرسازی است.
 
وی با تأکید بر ارائه برنامه کوچک، متوسط و بزرگ مقیاس در حوزه معادن در نقاط مختلف استان، افزود: برنامه تجهیز و نوسازی معادن استان بوشهر تدوین و ارائه شود.
 
استاندار بوشهر صدور مجوز بی نام معادن را ضروری دانست و اضافه کرد: با اولویت معادنی که دارای طرح مطالعاتی و میزان حجم ذخیره هستند ۱۰۰ مجوز بی نام در صنایع معدنی استان صادر شود.
 
وی با تأکید بر تعیین تکلیف معادن غیرفعال در استان بوشهر، عنوان کرد: برداشت مواد معدنی از بستر رودخانه‌های استان بوشهر بر اساس نقشه باشد تا ضمن فراهم شدن آبگیری آنها، سطح آبخوان این رودخانه‌ها تقویت شود.
 
محمدی‌زاده نقش حقوق مالکانه معادن در رشد و توسعه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امسال باید حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان حقوق مالکانه معادن در استان وصول شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر