جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۷۱۱
پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

فکرشهر: معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۲۴ اثر هنرمندان استان بوشهر که در مرحله اولیه داوری شد به مرحله نیمه نهایی هشتمین جشنواره ملی کالا و محصولات فرهنگی (جشنواره فیروزه) راه پیدا کرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، وحید حیدری بیان کرد: با توجه به ثبت و ارسال ۳۹۷ اثر در بخش‌های عروسک، هدایای فرهنگی، نوشت افزار که در مرحله استانی داوری شد، تعداد ۲۴ اثر به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد.

وی افزود: هنرمندانی از شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دشتستان، تنگستان و دیلم آثار خود را در جشنواره فیروزه به رقابت گذاشتند.

حیدری اظهار داشت: هشتمین دوره جایزه فیروزه با حمایت از کالا‌ها و محصولات فرهنگی با الگوی ایرانی و اسلامی با رویکرد ایده‌های استارتاپی، کسب و کار‌های نوپا، کسب و کار‌های تجاری شده و فعال، در سراسر استان‌های کشور در دو مرحله تعیین برگزیدگان استانی و در ادامه تعیین و تقدیر برگزیدگان ملی برگزار شد.

وی گفت: ترویج، تولید و مصرف کالا‌ها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی، تشویق تولیدکنندگان به تولید کالا‌های فرهنگی با اولویت‌ها و نیاز‌های کشور، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی، زمینه سازی به منظور هم افزایی شرکت کنندگان صنایع فرهنگی، رونق بازار مصرف کالا‌های فرهنگی داخل کشور، معرفی فعالان صنایع فرهنگی به جامعه و نهاد‌های خصوصی، پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استان‌ها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین المللی از محور‌های این جشنواره است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر