جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۰۵۰
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

فکرشهر: مراسم تجلیل از احمد علیشرفی از پیشکسوتان و چهره‌های ماندگار موسیقی نواحی ایران با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بعد از ظهر پنجشنبه در این برنامه اظهار داشت: سابقه بیش از نیم قرن فعالیت هنری و تربیت شاگردان متعدد و معرفی در سطح ملی و بین‌المللی خود نشان از همت و دغدغه استاد احمد علیشرفی به حوزه هنر دارد.

عبدالرحیم افروغ بیان کرد: تکریم و بزرگداشت در کنار دیدار و در جریان قرار گرفتن مسائل و مشکلات پیشکسوتان اصحاب فرهنگ و هنر از رسالت و وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و مجموعه اداره کل بوشهر نیز در این راستا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

احمد علیشرفی نیز در این دیدار ضمن سپاس و قدردانی از حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، به بیان تاریخچه کوتاهی از فعالیت هنری و مشکلات در این حوزه پرداخت.

علیشرفی از پیشکسوتان و چهره‌های ماندگار موسیقی نواحی ایران است که با بیش از نیم قرن فعالیت موسیقایی، سهم به سزا و شایان ذکری در حفظ و اشاعه موسیقی بوشهر دارد.

نواختن و ترویج رپرتوار موسیقی بزمی و شادمانه‌های موسیقی بوشهر، توسط این استاد برجسته علاوه بر نقاط مختلف کشور در سایر نقاط جهان نیز به اجرا درآمده است‌.

همکاری با پژوهشگران بزرگ موسیقی و موسیقیدانانی همچون پروفسور محمد تقی مسعودیه و محمدرضا درویشی از جمله موارد قابل ذکر کارنامه هنری این هنرمند پیشکسوت است.

این هنرمند موسیقی بوشهر پس از سال‌ها تلاش و کوشش و افتخارآفرینی و خدمت به فرهنگ موسیقایی بوشهر، مشغول سپری کردن طول دوره درمان و مداوا است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر