جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۱۰۴
شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

فکرشهر: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: هزار و ۸۱۹ هکتار بافت ناکارآمد شهری در این استان وجود دارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید محمود دستغیبی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۲ شهر استان بوشهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد هستند که در مجموع هزار و ۸۱۹ هکتار بافت ناکارآمد شهری در این استان وجود دارد.

وی از ارائه بسته‌های تشویقی گوناگون برای نوسازی بافت فرسوده از سوی دولت خبر داد و اضافه کرد: اقدامات گسترده‌ای به منظور نوسازی بافت فرسوده در استان صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از جمله این بسته‌های تشویقی به تخفیف در عوارض صدور پروانه ساختمانی، تخفیف عوارض نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و افزود: تخصیص قیر رایگان و ارائه تسهیلات نوسازی از دیگر اقدامات است.

اختصاص ۴۵۰ تن قیر رایگان

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم اطلاع لازم را در مورد این بسته‌های تشویق ندارند خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۴۵۰ تن قیر رایگان به شهرداری‌های دارای محلات هدف و بافت ناکارآمد تخصیص یافت.

دستغیبی افزود: از این میزان قیر رایگان، سهم شهرداری دیلم ۶۴، شهرداری دیر ۴۱، شهرداری گناوه ۲۹، شهرداری وحدتیه ۵۶ و شهرداری برازجان ۲۵۹ تن بوده است.

وی بیان کرد: در شهر بوشهر ۳۲۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که حدود ۴۵ هزار نفر در این بافت زندگی می‌کنند، میزان سکونت‌گاه‌های غیررسمی نیز ۴۴۱ هکتار است و ۵۲ هزار نفر در این بافت ساکن هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر اضافه کرد: در شهر برازجان نیز ۱۵۲ هکتار بافت فرسوده و ۳۲۹ هکتار سکونتگاه غیررسمی شناسایی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر