چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۱۲۰
شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

فکرشهر: رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای استان در ساعت‌های شب و تاریکی رخ داده است که هشدار برانگیز است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، بابک کاوه‌ئیان با اشاره به فعال بودن ۶۰ دستگاه ترددشمار جاده‌ای در استان بوشهر، افزود: پایش دستگاه‌های تردد شمار جاده‌ای نشان می‌دهد که اکثر تردد‌ها در طول روز انجام می‌شود و تنها یک سوم سفر‌ها در طول شب است، با این وجود حدود دو سوم تصادفات استان در ساعت‌های شب رخ می‌دهد.
 
به گفته وی ساعت‌های ۱۲ شب تا ۲ بامداد و ۱۰ تا ۱۲ شب به ترتیب زمان‌های اوج تصادفات جاده‌ای استان است.
 
این کارشناس ایمنی با اشاره به اینکه دلیل اصلی خطرات رانندگی در شب، تاریکی و کاهش دید است، عنوان کرد: حدود ۹۰درصد از قابلیت عکس‌العمل راننده به دید او بستگی دارد که این دید در شب به شدت محدود شده و کاهش می‌یابد.
 
وی درباره رانندگی در شب توصیه کرد: باید حین رانندگی در شب سرعت‌تان کم و تمرکزتان بالا باشد، ضمن اینکه توصیه می‌شود در جاده‌های خطرناک مانند جاده‌های دو طرفه یا کوهستانی به سفر شبانه نپردازید و اگر سن راننده بالای ۶۰ سال است یا دارای ضعف بینایی، از رانندگی در شب خودداری کند.
 
کاوه‌ئیان تاکید کرد: رانندگان باید سلامت چراغ‌ها را بررسی و هر از گاهی نور چراغ‌ها را تنظیم کنند، همچنین چراغ‌ها و شیشه‌های خودرو را قبل از رانندگی در شب تمیز کرده و به عابران پیاده و دوچرخه‌ها توجه داشته باشند، چون در شب به سختی دیده می‌شوند، همچنین در صورت خستگی رانندگی نکنید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر