جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۱۶۶
شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: تاکنون ۱۴۰ موکب استان بوشهر برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی ثبت شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، اکبر پورات با اشاره به اینکه تاکنون سه جلسه ستاد و یک جلسه فرعی ستاد هماهنگی اربعین در استان بوشهر برگزار شده است، گفت: در همین راستا تصمیم‌هایی مبتنی بر مصوبات ستاد مرکزی صورت گرفته و کمیته‌های زیر مجموعه ستاد استان بر مبنای تعریف وظایف هر کدام از کمیته‌ها فعال شده، که کمیته مشارکت‌های مردمی نقش اثرگذاری در جذب زائران امسال ایفا می‌کند.
 
وی افزود: شناسایی و ثبت نام موکب‌ها با جدیت در حال انجام است و تا کنون بیش از ۱۴۰ موکب در سامانه ثبت شده که از این تعداد بیش از ۱۵ موکب ویژه بانوان و با حضور بانوان مدیریت می‌شود و تعداد ۲ موکب مربوط به اتباع بیگانه به ثبت رسیده است.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: تأمین واحد‌های پشتیبانی و آماده باش نیرو‌های امدادی، اورژانس و هلال احمر از استان تا مرز شلمچه و استقرار در استان هدف و پیگیری تأمین وسایل حمل نقل و اتوبوس از جمله اقدامات انجام شده است.
 
وی یادآور شد: سامانه سماح مرتبط به ثبت نام زائران اعزام به کربلای معلی از روز سه‌شنبه هفته گذشته فعال شده است و فعالیت آن تا روز دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.
 
پورات با بیان این‌که همه مردم استان بوشهر چه به صورت گروهی و یا انفرادی قادر به ثبت‌نام از طریق این سامانه هستند، اضافه کرد: تا پایان روز جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ تعداد ۶ هزار ۲۰۶ نفر در استان موفق به ثبت‌نام در این سامانه شده‌اند.
 
وی عنوان کرد: کسانی می‌توانند در سامانه سماح ثبت نام خود را نهایی کنند که تمام اطلاعات لازم را تکمیل کرده باشند و مردم اگر به صورت گروهی ثبت نام کنند، برای حرکت و زیارت و یا در دسترس بودن خیلی راحت‌تر خواهند بود، اما چنان‌چه به صورت انفرادی هم ثبت نام کنند، رمزینه‌ای به آنان اختصاص داده می‌شود که تمام اطلاعات حاوی بار و مشخصات آن‌ها قابل پیگیری و رصد خواهد بود.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: همچنین جلسات آموزشی بهداشتی، نحوه ثبت نام، نحوه حرکت، نحوه چگونگی نگهداری از بار و امکانات و چگونگی الصاق رمزینه که بر روی بار نصب می‌شود به افراد زائر آموزش داده خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر