سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۲۲۹
جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: مسئولان قبل از آنکه در مورد قیمت نان تصمیم بگیرند نسبت به کیفیت نان چاره اندیشی کنند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان اظهار داشت: یکی از عواملی که باعث ماندگاری نهضت کربلا شد، تبیین‌گری‌ها و افشاگری‌های امام سجاد علیه السلام و اهل بیت در اسارت بود.

وی اضافه کرد: به قول آن نویسنده اهل سنت عباس عقاد، اشتباهی که یزید انجام داد و همین باعث رسوایی او شد آوردن اهل بیت از کربلا به کوفه و از کوفه به شام بود. محور سخنان حضرت زینب در کوفه با شام متفاوت است در کوفه احتجاج است، در کوفه محاکمه است و در کوفه روضه است ولی در شام معرفی است.

امام جمعه برازجان با تسلیت ۲۵ محرم شهادت امام سجاد علیه السلام افزود: امام سجاد (ع) در طی دوران امامت، سه وظیفه اصلی خود را به کامل‌ترین شکل به انجام رساندند که شامل تدوین اندیشه اسلامی به صورت درست و طبق ما أنزل الله، اثبات حقانیت اهل بیت و استحقاق آنها نسبت به خلافت و ولایت و امامت و ایجاد تشکیلات منسجم برای پیروان آل محمد (ص) بود.

وی با اشاره به ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک تاکید کرد: به منظور ارج نهادن به صاحبان صنایع کوچک کشور که نقش مهم و سازنده‌ای را برای شکوفایی اقتصادی کشور و در راستای تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از صنایع کوچک، روز ۲۱ مرداد به عنوان روز حمایت از صنایع کوچک در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است. بر مدیران مربوطه لازم است نسبت به حمایت از صنایع کوچک و خانگی دریغ نکنند.

استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی

امام جمعه برازجان با اشاره به روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی تصریح کرد: انقلاب اسلامی مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات، مقابله با فتنه‌های داخلی، حضور در صحنه‌های ملی و استکبارستیزی به اوج رسانید و در موضوعات اجتماعی مانند کمک‌رسانی‌ها و فعالیت‌های نیکوکاری که از پیش از انقلاب آغاز شده بود، افزایش چشم‌گیر داد.

وی خاطرنشان کرد: پس از انقلاب، مردم در مسابقه‌ی خدمت‌رسانی در حوادث طبیعی و کمبودهای اجتماعی مشتاقانه شرکت می‌کنند.

مصلح ادامه داد: نقش‌آفرینی تشکل‌های مردمی در بحران کرونا از فعالیت‌های خودجوش در محلات گرفته تا کمک به کادر درمان در مراکز درمانی و تا اجرای موفق چند مرحله طرح سراسری شهید سلیمانی در سال گذشته، نشان داد که هرجا این تشکل‌ها در سطوح مختلف فعال شده‌اند و توانسته‌اند به یاری بخش‌های دولتی و نهادهای خدمت رسان دولتی قرار بیایند.

امام جمعه برازجان با اشاره به پایان جنگ ۳۳ روزه و اعلان پیروزی حزب الله اظهار داشت: از مهم‌ترین پیامدهای این جنگ، اذعان صهیونیست‌ها به این موضوع است که شکست حزب‌الله از طریق جنگ و رویارویی مستقیم ممکن نخواهد شد و جنگ با ایران هم فایده‌ای ندارد.

وی با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی ادامه داد: این روز بزرگ، یادآور بازگشت غرورآفرین مردان و زنان آزاده ای است که پس از تحمل سال‏‌ها شکنجه و دوری از عزیزان به شرف افتخار آزادگی نائل شدند. صبوری خانواده این عزیزان در دوران اسارت بسیار مایه افتخار و مباهات بود.

صرفه جویی در مصرف آب و برق و گاز

مصلح با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از خدمات یارانه‌ای دولت و جلوگیری از اسراف و تبذیر اضافه کرد: اختصاص یارانه به نیازهای اساسی مردم از قبیل برق، آب، گاز و نان یک خدمت بزرگی است که توسط دولت انجام می‌گیرد شکرگزاری از این خدمت و نعمت‌ها به این است که در استفاده و مصرف آنها اسراف و تبذیر نداشته باشیم.

وی بیان کرد: از مردم عزیز می‌خواهیم نسبت به صرفه جویی در مصرف آب و برق و گاز توجه داشته باشند و از مسئولین نیز می‌خواهیم نسبت به مشکل کیفیت نان و عرضه نامناسب آن تدبیری اتخاذ کنند.

امام جمعه برازجان افزود: متأسفانه شرایط به گونه‌ای است که نه نانوایی‌ها از وضعیت فروش خود راضی اند و نه مردم و مشتریان از کیفیت نان راضی اند، طرح کارتی کردن عرضه نان نیز نیمه کاره رها شده و بلاتکلیف مانده است. از مسئولان می‌خواهیم قبل از آنکه در مورد قیمت نان تصمیم بگیرند نسبت به کیفیت نان چاره اندیشی کنند.

نظرات بینندگان
شهروند
|
-
|
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۳
حاج اقا مصلح خدا قوت . استدعا دارم مسوول متعهد بزارین تا این اتفاقات نیفته. بجای پاک کردن مساله صورت مساله رو حل کنید تا دل مسلمین و خدا هم خشنود شوذ از شما که ردای پیامبر بر تن دارید . به عنوان مثال نهاد متولی فرهنگ و هنر دشتستان جز نارضایتی مردم و کارکنان  چیزی ندارد زیرا با وجود نبروهای خدوم انقلابی ؛ همیشه از بیرون به درون نیرو تحمیل میکنند و این ظلم آشکار اداری و تخلف از قانون و شریعت است . استدعا دارم پیگیر باشید . شخصا حاضر به گفتگوی محرمانه با شما هستم تا دلایل متقن و فنی را به استحضار برسانم . ان شاالله همه ما رستگار شویم و در پیشگاه خداوند سربلند باشیم . شما باید مدعی العموم کارکنان خدوم هم باشید حاج اقا مصلح . ما شما را پدر معنوی خود میدانیم . جمعی از هنرمندان و فرهنگیان و اهالی رسانه را به حضور بپذیرید تا ماوقع بر شما روشن شود. البته مسبوق به سابقه بوده است که شخصی در دوره قبل یک مینی بوس از برازجان تحت اسم هنرمندان با هزینه شخصی به بوشهر فرستاد تا از او به عنوان نماینده هنرمندان جهت تصدی این پست نام ببرند که متاسفانه مدیر وقت در دام چنین حیله ای افتاد. اکنون هم با وجود نیروهای متخصص کاربلد و انقلابی رسمی در بدنه اداره شهرستان و کل استان ؛ حق این مومنین شریف پایمال میشود نا با باندبازی و دوستبازی بجای استفاده از بهترین و شریفترین کارکنانی که با حقوق هفت میلیونی دارند جهاد اکبر میکند ؛ یک نیروی وارداتی بر صندلی ریاست فرهنگ و ارشاد تکیه زده و دل مومنین را خون کند . شخصا به ان اداره نیرو بفرستید تا با افراد خود مجموعه به دردودل بنشیند 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر