دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۲۷۳
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

فکرشهر: سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداراه کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۵۷ سازمان مردم‌نهاد در قالب ۱۴ شبکه تخصصی از اداره کل ورزش و جوانان این استان مجوز فعالیت گرفته و حمایت می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حسین مرادی روز یکشنبه به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اشتغال و کارآفرینی، ازدواج و تحکیم خانواده، آسیب‌های اجتماعی، اوقات فراغت، تمدن ایرانی اسلامی، حقوق شهروندی، سبک زندگی ایرانی اسلامی ورزشی و فعالیت‌های جهادی از جمله موضوع‌ها و زمین‌های فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان است.

وی افزود: از دیگر فعالیت‌های این سازمان مردم‌نهاد می توان به مسئولیت اجتماعی، عدالت و رفاه اجتماعی، فضای مجازی، امور بانوان و دختران، سیر و سیاحت و گردشگری، سلامت اجتماعی و روانی، هنری، ادبی، محیط زیست، حجاب و عفاف، ارزش‌ها و باورهای دینی و یاریگری اشاره کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر تصریح کرد: دریافت حمایت‌های مادی و معنوی از ابتدای تاسیس برای اجرایی کردن طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه، بهره‌مندی از امکانات و ظرفیت خانه‌های جوان استان، شرکت در اردوهای هویتی، شرکت در کارگاه‌های آموزشی (توانمندسازی) در حیطه فعالیت تخصصی (به همراه دریافت گواهینامه)، عضویت در شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان در موضوع فعالیت، معرفی به دستگاه‌های اجرایی استان برای همکاری و دریافت حمایت از جمله مزایای تاسیس سازمان مردم نهاد جوانان است.

وی با اشاره به اجرای طرح نما (نوآوری مشارکت اجتماعی) گفت: این رویداد با هدف جذب جوانان نوآور به سمت مشارکت اجتماعی در قالب سلسله فعالیت‌های گروهی آموزشی مساله تا ایده در پهنه‌های جغرافیایی مختلف کشور اجرا می‌شود.

مرادی ادامه داد: این معاونت در طرح نما کنار جوانان استان بوشهر قرار دارد تا مسیر حل مشکلات اجتماعی را به طور تخصصی از گذرگاه مشارکت‌های اجتماعی طی کنند.

وی اضافه کرد: در رویداد نما با بهره‌گیری از روش‌ها و ابزارهای حوزه خلاقیت و نوآوری و با تکیه بر اصول نوآوری آموزشی، فرایند یادگیری و خلق نتایج برای مخاطبان به فرایندی جذاب و عملی تبدیل می‌شود و مخاطبان را به سوی تولید ایده‌های سرمایه‌پذیر قابل قبول هدایت می‌کند.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهریادآور شد: ۲ طرح از استان بوشهر در رویداد نما برای مرحله نهایی منطقه شرق و جنوب به میزبانی استان سیستان و بلوچستان انتخاب شده‌اند.

مرادی افزود: معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر از عموم جوانان با انگیزه خلاق و دغدغه‌مند در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال برای تاسیس سازمان مردم نهاد جوانان این استان دعوت می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: جوانان از سراسر استان با تشکیل یک گروه هفت نفره از جوانان به عنوان هیات موسس برای ثبت نام به سامانه الکترونیکی مشارکت‌های اجتماعی جوانان به نشانی saman.msy.gov.ir مراجعه کنند.

وی یادآور شد: پارسال ۱۵ میلیارد ریال از طرح‌ها و ایده‌های سمن‌ها از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر حمایت شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر