پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۵۳۴
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر از پایان ذخیره‌سازی بچه میگو در سایت‌های پرورشی این استان خبر داد و گفت: در این مراکز پرورشی افزون بر ۲.۲ میلیارد قطعه بچه میگو ذخیره‌سازی شد.

به گزارش فکرشهر، عقیل امینی در گفت‌وگو با تسنیم، یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر را پرورش آبزیان دانست و اظهار داشت: علاوه بر صید آبزیان در خلیج‌ فارس، آبزی‌پروری یکی از دیگر توانمندی‌های استان بوشهر است.

وی با بیان اینکه عملیات پرورش میگو در استان بوشهر از نیمه دوم فروردین ماه آغاز می‌شود گفت: اکنون عملیات ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر پرورشی نوار ساحلی در سایت 12گانه استان به پایان رسیده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از فعالیت 23 کارگاه تکثیر بچه میگو در استان خبر داد و بیان کرد: بچه میگو مورد نیاز مراکز پرورشی ساحلی استان بوشهر تولید و در استخرها ذخیره‌سازی شده است.

امینی فعالیت 372 مزرعه پرورش میگو در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امسال 2 میلیارد و 285 میلیون قطعه بچه میگو در شش هزار و 119 هکتار اراضی ساحلی و پرورشی استان بوشهر ذخیره‌سازی شد.

وی با اشاره به اینکه برداشت محصول اراضی پرورشی از نیمه نخست مهرماه آغاز می‌‌شود افزود: مزارع پرورش میگو که به بیماری باکتریایی هپاتو پانکراس آلوده شده‌اند برای پیشگیری از تلفات محصول برداشت خود را آغاز کرده‌اند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از کنترل بیماری در اراضی پرورش میگو خبر داد و بیان کرد: مدیریت کنترل شیوع بیماری در اراضی پرورشی میگو مورد توجه ویژه پرورش‌دهنده این آبزی قرار گرفته و اکنون مهار شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر