دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۵۵۴
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، موج کنونی شدت گرمای هوا، رطوبت و شرجی در این استان تا روز دوشنبه تداوم داشته باشد. 

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته برازجان و خورموج با ۴۳ و اهرم با ۴۲ درجه سانتیگراد به ترتیب شاهد بیشترین میزان دما در استان بوشهر بودند.

وی بیان کرد: در مدت یاد شده بیشترین میزان رطوبت نیز در شهرهای گناوه، خارگ و بوشهر به ترتیب با ۹۶، ۸۶ و ۸۲ درصد به ثبت رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: تا روز دوشنبه در ارتفاعات استان به ویژه در نواحی جنوبی در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رشد ابر، وزش باد و تندباد لحظه‌ای، بارش پراکنده، رعد و برق و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود.

مساعدی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب با احتمال ناپایداری جوی و فردا در برخی نقاط همراه با مه رقیق صبحگاهی پیش بینی می‎شود.

وی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در بعدازظهر تا اوایل شب در هنگام وزش تندباد بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۱۰، مد اول ساعت ۱۰:۲۵ ، جزر دوم ساعت ۱۷:۲۰ و مد دوم ساعت ۲۳:۲۰ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر