چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۵۶۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۳

فکرشهر: سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر از پهلوگیری ۱۱ کشتی و تخلیه ۱۹۰ هزار تن کالای اساسی برنج و گندم در بندر بوشهر تا کنون خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، رضا تنگستان مکان با بیان اینکه زیرساخت‌های بندری بوشهر برای تردد کشتی‌های تجاری بزرگ افزایش یافته است، افزود: در زمان حاضر و با زیرساخت‌های موجود، قابلیت تردد کشتی تجاری با ظرفیت ۳۰ هزار تن در بندر بوشهر فراهم شده است.
 
وی با اشاره به تأثیر ورود کشتی حامل کالا‌های اساسی بر اقتصاد استان بوشهر افزود: حضور صنوف مختلف در فرآیند تخلیه کشتی و تأمین نیاز‌های آنان از طریق خرید از فروشگاه‌های استان، در کنار فعالیت ناوگان حمل و نقل می‌تواند سبب رونق بخش‌های مختلف و بهبود فضای کسب و کار در استان شود.
 
سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گفت: با توجه به حمایت مجموعه استان از تجار و سرمایه‌گذاران، اداره کل غله بوشهر این آمادگی را دارد تا با همکاری مجموعه‌های مرتبط به‌صورت مستمر اقدام به واردات کالا‌های اساسی از بستر بنادر استان بوشهر کند.
 
وی ادامه داد: در همین راستا نشست‌های تخصصی طرح‌ریزی مناسب برای توسعه مجتمع بندری نگین بوشهر از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان برگزار شده و اداره کل غله بوشهر نیز جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی با هدف ترغیب آن‌ها برای ایجاد انبار‌های ذخیره‌سازی در مجتمع بندری نگین بوشهر برگزار کرده است.
 
به گفته تنگستان مکان در زمان حاضر بوشهر دارای ظرفیت ذخیره‌سازی ۴۵ هزار تن برنج است که علاوه بر تأمین نیاز استان، به مقصد سایر نقاط کشور نیز حمل می‌شود.
 
وی با اشاره به تخلیه کشتی‌های حامل برنج و گندم در بندر بوشهر گفت: تاکنون ۱۱ کشتی حامل برنج از نوع هندی و تایلندی و یک کشتی حامل گندم به حجم ۱۹۰ هزار تن وارد بنادر استان شده که تمامی آن‌ها پیش از موعد تخلیه و بارگیری و به انبار‌های مورد نظر منتقل شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر