جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۵۸۷
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۸

فکرشهر: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر از راه‌اندازی ستاد اسکان زائران پیاده‌روی اربعین آموزش و پرورش در شهرهای شمالی استان خبر داد و گفت: بیش از یک‌هزار دانش‌آموز بوشهری به مراسم پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، محمود حق‌دوست در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اینکه اربعین حسینی یک فرصت مهم برای توسعه فرهنگ عاشورایی است اظهار داشت: اربعین سید و سالار شهیدان یک حرکت عظیم فرهنگی است که میلیون عاشق اهل بیت عصمت و طهارت علیه‌السلام از سراسر جهان در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی از فراهم شدن زیرساخت اسکان زائران اربعین حسینی در شهرهای شمالی استان بوشهر در مسیر مرز شلمچه به عراق خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه بوشهر در مسیر حرکت زائران به سمت مرز شلمچه برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین قرار دارد، ستاد و پایگاه آموزش و پرورش استان بوشهر برای اسکان زائران در شهرهای دیلم و گناوه راه‌اندازی شده است.

معاون آموزش و پرورش استان بوشهر از استقرار 2 موکب اسکان در اداره آموزش و پرورش دیلم با عنوان شهدای فرهنگی و در هنرستان ولی عصر با عنوان کریم اهل بیت علیه‌السلام خبر داد و بیان کرد: آموزش و پرورش گناوه نیز از ظرفیت مدارس این برای اسکان زائران اربعین حسینی 2 موکب اسکان در خروجی گناوه به دیلم و بالعکس برپا کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: همچنین 2 موکب خدام‌الحسین و اصحاب‌الحسین آموزش و پرورش استان بوشهر در شهر کربلا، آماده میزبانی از زائران اربعین حسینی است.

 حق‌دوست اضافه کرد: موکب‌ها با محوریت کانون‌های فرهنگی تربیتی و با حضور دانش‌آموزان در شهرهای چاه مبارک، کاکی، خورموج، دیلم و گناوه برای ارائه خدمات فرهنگی به عزاداران راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌هزار دانش‌آموز در پیاده‌روی اربعین حسینی در کربلا شرکت کنند اضافه کرد: کاروان اختصاصی دانش‌آموزان بوشهری توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی به این سفر تربیتی و معنوی اعزام می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر