جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس شورای اسلامی شهرستان جم از نابودی درختان و محیط زیست جم در سکوت مسئولان خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر، علی پریشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان جم، از دیر باز به هوای پاک و طبیعت سرسبز نه تنها در استان، بلکه در شهرستان‌های همجوار خود مشهور بوده است.\n\nوی یادآور شد: با نگاهی اجمالی به کتب معتبر تاریخی خواهیم دید که این موضوع ریشه در تاریخ مردم دارد و تلاش پیشینیان بر استفاده بهینه از باغات، قنوات، چشمه‌ها و رودخانه‌ها بوده است.
کد خبر: ۱۴۶۲۵
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

فکرشهر: رئیس شورای اسلامی شهرستان جم از نابودی درختان و محیط زیست جم در سکوت مسئولان خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، علی پریشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان جم، از دیر باز به هوای پاک و طبیعت سرسبز نه تنها در استان، بلکه در شهرستان‌های همجوار خود مشهور بوده است.

\n\n

وی یادآور شد: با نگاهی اجمالی به کتب معتبر تاریخی خواهیم دید که این موضوع ریشه در تاریخ مردم دارد و تلاش پیشینیان بر استفاده بهینه از باغات، قنوات، چشمه‌ها و رودخانه‌ها بوده است.

\n\n

پریشان با بیان اینکه امروز نیز حفظ این مواهب الهی، وظیفه همه آحاد جامعه است، افزود: امروز جم، نگین سبز جنوب با همه داشته‌های سبزش، نامی در خور شان به دیار کهن جم داده است.

\n\n

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم گفت: متاسفانه تخریب باغات و قطع بی رویه نخل‌ها که نماد سرسبزی این خطه از جنوب است به سمت و سویی می‌رود که اندک سرسبزی و هوای سالمی که از پس صنعتی شدن برایمان باقی مانده است به سمت نابودی می‌رود؛ حتی ما با دستان خود به نابودی هر چه زودتر آنان کمک می‌کنیم.

\n\n

پریشان تصریح کرد: امروز اساسی‌ترین سئوال غالب مردم و نهادهای مردمی شهرستان از مسئولان ارشد شهرستان، پیگیری آلایندگی و به دنبال آن رفع آلایندگی است که به واسطه صنعتی شدن شهرستان اتفاق افتاده است ولی اقدامات برخی شوراها، دهیاران و سکوت آنان در برخورد با قاتلان باغات و بی توجهی مسئولان در برخورد با متخلفان و اعطای تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی و باغات در برخی روستاها با حساسیتی که نسبت به آب و هوا و آلایندگی شهرستان دارد در تضاد است.

\n\n

وی بیان داشت: نگاهی اجمالی به کتب تاریخی و سفرنامه‌های عصر قدیم جم نشان می‌دهد که این خطه از جنوب کشور، از دیرباز به نزهتگاه و دیاری سرسبز و پر از چشمه‌های جوشان و باغات و مناظر چشم‌نواز شهره بوده است.

\n\n

پریشان یادآور شد: ما شرکت‌های وابسته به نفت و گاز را متهم به آلایندگی آب و هوای منطقه می‌کنیم که در برخی موارد صحیح و پیگیری آن را حق خود می‌دانیم ولی ما خودمان در حفظ نخیلات و محیط زیست زندگی و شهرمان چقدر تلاش کرده‌ایم.

\n\n

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در پایان گفت: تغییر کاربری‌های زمین باغات و اراضی کشاورزی در برخی روستاها که به دست مسئولان آن منطقه صورت می‌گیرد آیا تیشه به ریشه سرسبزی و ظلمی فاحش به آیندگان نیست.

\n\n

*فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر