شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: با فرا رسیدن فصل پاییز و همزمان با مهاجرت پرندگان شکاری به استان بوشهر، حفاظت از این گونه‌های مهم حیات وحش باحساسیت بیشتری دنبال می‌شود...
کد خبر: ۱۴۷۷۱
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹

فکرشهر: با فرا رسیدن فصل پاییز و همزمان با مهاجرت پرندگان شکاری به استان بوشهر، حفاظت از این گونه‌های مهم حیات وحش باحساسیت بیشتری دنبال می‌شود. 

\n\n

به گزارش فکرشهر، هر سال افرادی به طمع زنده‌گیری این پرندگان و به‌دست آوردن پول بادآورده کوخه می‌نشینند تا این پرندگان نایاب را به دام بیندازند. پرندگان شکاری در رأس یکی از هرم های غذایی چرخه طبیعت هستند و بدون دخالت انسان جمعیت برخی از حشرات مضر و جوندگان را تنظیم و ازدیاد غیرقابل کنترل آنها را ناممکن می کنند .

\n\n

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: دست‌کم 25 گونه پرنده شکاری از جمله بالابان، بحری و شاهین که در معرض خطر انقراض هستند به این استان مهاجرت و بخشی از سال را در زیستگاه‌های آن سپری می‌کنند.

\n\n

حسین دلشب افزود: به علت قابلیت دست آموزی، سودجویان این پرندگان را زنده می‌گیرند و به شیوخ ثروتمند کشورهای حوزه خلیج فارس می فروشند. 

\n\n

وی گفت: در آستانه فصل مهاجرت این پرندگان، یگان حفاظت محیط زیست را برای جلوگیری از کوخه نشینی و زنده گیری پرندگان شکاری مجهز کرده‌ایم.

\n\n

دلشب یادآور شد: میزان جرائم زیان به حیات وحش امسال به روز شده و به عنوان مثال میزان جریمه‌ای که شکارچی متخلف باید پرداخت کند برای دلیجه 20میلیون و برای شاهین، بحری و بالابان 60 میلیون تومان شده است. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر