جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مردم شهر وحدتیه در پی خشک شدن رودخانه سیامنصور نامه ای را خطاب به استاندار برای حل مشکل آن نوشته که در زیر می خوانید: \n\nجناب آقای دکترسالاری
کد خبر: ۱۴۷۹۸
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

فکرشهر: مردم شهر وحدتیه در پی خشک شدن رودخانه سیامنصور نامه ای را خطاب به استاندار برای حل مشکل آن نوشته که در زیر می خوانید: 

\n\n

جناب آقای دکترسالاری

\n\n

استاندار ارجمند و فرهیخته بوشهر
\nاکنون که به همت دولت تدبیر و امید وسکانداری حضرتعالی میرودتا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر و همه جانبه استان زرخیزمان بوشهر باشیم ما اهالی شهروحدتیه ضمن ابرازهمراهی با شما تقاضاهای زیادی برای عمران وآبادی منطقه داریم که یکی از آن معضلات را به استحضارتان میرسانیم.
\n–
\nاهمیت رودخانه سیامنصور وحدتیه برای اکوسیستم و زمینهای زراعی و دامداری منطقه وحدتیه ، و تمامی شهرها و آبادی های مسیر شامل سعدآباد، آبپخش و… برشما پوشیده نیست .

\n\n

اهمیت استراتژیک سد رئیسعلی برای کشاورزی هم برکسی پوشیده نیست اما مدیریت کنید مدیریت منطقی وعلمی.

\n\n

متأسفانه امروز باکمال شرمندگی شاهد خشکاندن رودخانه در تمام مسیرپایین دستی پس از سد رىیسعلی دلواری هستیم.

\n\n

به بهانه آبیاری تنها بخش کوچکی اززمینهای زراعی رودخانه ای به قدمت تاریخ دشتستان دارد خشک میشود.

\n\n

جنبه های زیست محیطی، کشاورزی ، دامداری، فرهنگی ورزشی وتوریسم … همه وهمه دارد فدای تعداد اندکی زمین وباغات منطقه بالادست سد رئیسعلی میشود، سرسبزی ونشاط ، ماهیان وپرندگان وحیوانات زیادی دارند تلف میشوند چرا وچرا؟

\n\n

آیا میتوان این امر را توجیه کرد . در هیچ جای دنیا پذیرفته نیست که سدی ساخته شود کل مسیر پایین سد نابود ونابود شود روستاهایش تخلیه وآبادیها نابود شود … ومیلیونها متر مکعب آب سد تبخیر وتبخیر وبه زیر زمین برود وبخشی هم صرف یک منطقه کوچک بالا دست سد شود. این انصاف نبوده وهیچ سنخیتی با تدبیر وامید ندارد.

\n\n

خواهشمندیم به طور علمی وکارشناسانه میزان ذخیره وانحراف سد رییسعلی معلوم شود بخشی از آب رودخانه برای محیط زیست منطقه ومسیر رود خانه باز نگهداشته شود ونیز آب سد هم برای کل مناطق کشاورزی منطقه هدایت ومدیریت شود.
\nعاجزانه وبرای چندمین بار متوالی خواهشمندیم وضعیت منطقه ومسیر رودخانه سیامنصور وحدتیه وپایین دست را دریابید.
\nطبیعت دارد نابود میشود.

\n\n

اهالی دوستدارطبیعت دشتستان وشهروحدتیه
\n٢٧شهریور٩۴

\n\n

image26

\n\n

منبع: وحدتیه نیوز

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر