پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فوق تخصص آسم و آلرژی و بیماری‌های نقص ایمنی گفت: با توجه به‌ قرار گرفتن استان بوشهر در معرض دو جبهه ریزگردها‌ی غربی و جنوبی و به‌ویژه فصل تابستان، شاهد موارد ابتلا‌ی بسیار زیاد این بیماری در استان هستیم.\n\nبه گزارش فکرشهر، افشین شیرکانی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی مسائل بهداشتی استان بوشهر در خصوص انواع آلرژ‌ی‌ها گفت: آلرژ‌ی‌ها انواع متفاوتی دارند که آلرژی‌های تنفسی، آلرژی‌ها‌ی غذایی، آلرژی نیش حشرات و ... را می‌توان از این جمله نام برد، اما تأکید ما با توجه به‌قرار گرفتن در استان بوشهر بیشتر درخصوص آلرژی‌های تنفسی است.
کد خبر: ۱۴۸۰۲
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴

فکرشهر: فوق تخصص آسم و آلرژی و بیماری‌های نقص ایمنی گفت: با توجه به‌ قرار گرفتن استان بوشهر در معرض دو جبهه ریزگردها‌ی غربی و جنوبی و به‌ویژه فصل تابستان، شاهد موارد ابتلا‌ی بسیار زیاد این بیماری در استان هستیم.

\n\n

به گزارش فکرشهر، افشین شیرکانی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی مسائل بهداشتی استان بوشهر در خصوص انواع آلرژ‌ی‌ها گفت: آلرژ‌ی‌ها انواع متفاوتی دارند که آلرژی‌های تنفسی، آلرژی‌ها‌ی غذایی، آلرژی نیش حشرات و ... را می‌توان از این جمله نام برد، اما تأکید ما با توجه به‌قرار گرفتن در استان بوشهر بیشتر درخصوص آلرژی‌های تنفسی است.

\n\n

وی با اشاره به اینکه در استان بوشهر شاهد موارد ابتلا‌‌ی بسیار زیاد‌ی در زمینه آلرژی هستیم سرفه، خارش گلو، تنگی نفس، عطسه و آبریزش بینی را از جمله علائم آلرژی دانسته و افزود: عدم توجه به درمان آلرژی‌های خفیف تنفسی در بیشتر از 50 درصد موارد به آسم تبدیل می‌شود.

\n\n

به نوشته ی فارس، فوق تخصص آسم و آلرژ‌ی و بیماری‌های نقص ایمنی بیمارستان شهدا‌ی خلیج‌فارس بوشهر تصریح کرد: آلرژی‌های خفیف تنفسی به‌مراتب درمانی بسیار ساده‌تر دارند که در صورت تبدیل‌ شدن به آسم، کنترل بیماری بسیار سخت می‌شود که در آن صورت تست‌های تشخیصی آلرژی برای بیمار تجویز و با توجه به نتایج تست‌ها تعداد 40 عدد واکسن برای بیمار تجویز می‌شود که 3 ماه اول هر هفته و پس‌ از آن به‌صورت ماهیانه تزریق می‌شود که در بیش از 95 درصد موارد آلرژی به‌طور کامل درمان می‌شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر