يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر نیازمند یک سیاست راهبردی دانش بنیان و فرهنگی است.
کد خبر: ۱۴۹۸
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۰

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر نیازمند یک سیاست راهبردی دانش بنیان و فرهنگی است.
به گزارش فکرشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر یکشنبه در جمع اعضای شورای اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای یک جغرافیای بین‌المللی و فوق‌العاده ویژه است و تمام صنایع استراتژیک و ژئواستراتژیک نیز در این استان مستقر است.

وی اضافه کرد: استان بوشهر با داشتن 937 کیلومتر مرز دریایی، همسایگی با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، همجواری با 4 استان کشور، قدرت تأثیرگذاری بسیار بالا در اقتصاد، سیاست و فرهنگ بر محیط پیرامونی، قدرت بالای نظامی و دفاعی، توانایی و ظرفیت‌های بالای سرزمینی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و نیروگاه اتمی، دارای جغرافیای فوق‌العاده ویژه‌ای است.

نماينده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر همچنین افزود: استان بوشهر با این جغرافیا و شرایط، گنج ایران است اما متأسفانه شهرستان‌های استان بوشهر از جهات مبلمان شهری، آب، برق، گاز، مراکز فرهنگی، مراکز کشاورزی و صنایع زود بازده، دچار مشکلات بسیار زیادی هستند.

استان بوشهر نیازمند سیاست راهبردی توسعه و پیشرفت دانش بنیان و فرهنگی است

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: استان بوشهر با داشتن این همه ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی در عرصه تأمین خزائن مالی ایران، سهم فوق‌العاده کمی از توسعه و پیشرفت کشور دارد.

آيت الله صفايي بوشهري عنوان داشت: یکی از علت‌های عدم پیشرفت و توسعه استان بوشهر در برخی زمینه‌ها، عدم مطالبه دانش بنیان و فنی با برنامه‌ریزی و کارشناسی داخلی است.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر همچنین بیان داشت: در استان بوشهر باید دارای یک سیاست راهبردی توسعه و پیشرفت دانش بنیان و فرهنگی باشیم.

بوشهر یک استان بین‌المللی است/ یکی از مشکلات استان عدم عمق نگری است

وی در ادامه اذعان داشت: یکی از مشکلات استان بوشهر، عدم عمق نگری تاریخی، دانش بنیانی و فوق‌ روز دیدن استان و نگاه کوتاه و سطحی است.

آيت الله صفايي بوشهري اظهار داشت: استان بوشهر نباید با دیگر استان‌ها بلکه باید با کشورهای حوزه خلیج فارس و فراتر از آن با کشورهای اروپایی مقایسه شود چون این استان، یک استان بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه همزمان با رشد صنایع در استان، باید استان نیز رشد کند، ادامه داد: در استان با داشتن این همه صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه اتمی، نباید در عرصه رفع صنایع آلایندگی، توسعه شهری، رفع فقر و اشتغال مشکلی وجود داشته باشد.

شوراهای اسلامی نقش مهمی در مدیریت استان دارند

امام جمعه بوشهر ابراز داشت: اگر در استان بوشهر از توسعه و پیشرفت صنعت عقب بمانیم و نتوانیم آن را مدیریت کنیم؛ صنایع، ما را مدیریت می‌کنند.

آيت الله صفايي بوشهري همچنین افزود: اگر اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، نتوانند فضاهای شهری را مدیریت کنند، فشارها و تهاجم‌های صنعتی و غیر از آن، ما را مدیریت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: در استان بوشهر نیازمند یک نهضت احیای اندیشه دانش بنیان توسعه و پیشرفت بر اساس کارشناسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های دقیق و فوق روز با نگاه بین‌المللی و مدیریت جهادی هستیم.

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار، هر یک از اعضای شورای اسلامی استان بوشهر به بیان نکته نظرات خود پرداختند. /ص

منبع: مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر