سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: حادثه تلخ منا نشان داد که حاکمان آل سعود لیاقت مدیریت حرمین الشرفین را ندارد و باید جهان اسلام چاره ای بیندیشد تا این مدیریت به جهان اسلام سپرده شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نماز جمعه برازجان با اشاره به حادثه تلخ منا افزود: در این حادثه بیش از سه هزار زایر کشته و زخمی شدند که حدود 130 نفر از این افراد هموطنان ایرانی هستند که این مصیبت را به خانواده های زائرین تسلیت می گوییم.
کد خبر: ۱۵۰۱۳
جمعه ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: حادثه تلخ منا نشان داد که حاکمان آل سعود لیاقت مدیریت حرمین الشرفین را ندارد و باید جهان اسلام چاره ای بیندیشد تا این مدیریت به جهان اسلام سپرده شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نماز جمعه برازجان با اشاره به حادثه تلخ منا افزود: در این حادثه بیش از سه هزار زایر کشته و زخمی شدند که حدود 130 نفر از این افراد هموطنان ایرانی هستند که این مصیبت را به خانواده های زائرین تسلیت می گوییم.

\n\n

مصلح تصریح کرد: کشتار حجاج ایرانی در سال 66، کشتارهای متعدد در رمی جمرات، آتش سوزی در منا، سقوط هتل هشت طبقه در مکه، سقوط جرثقیل و کشته های اخیر در منا از مشکلات مهمی است که بر اثر بی کفایتی و بی لیاقتی آل سعود اتفاق افتاده است.

\n\n

امام جمعه برازجان بیان داشت: مدیریت و تدبیر غلط حاکمان سعودی در حادثه تلخ منا موجب چنین حادثه سختی بوده است .

\n\n

خطیب نماز جمعه برازجان در ادامه بیان داشت: عید غدیر در واقع عید بزرگ امامت و ولایت است و باید نسبت به تبیین ابعاد ارزشمند غدیر اهتمام ورزید.

\n\n

وی یادآورشد: در روز غدیر، اعمال بسیار ارزشمندی توصیه شده که برگزاری جشن و مهمانی، ملاقات با یکدیگر و مصافحه، تحکیم بیعت با ولایت و انتظار فرج از جمله این اعمال است.

\n\n

مصلح به فرارسیدن روزی به نام قلب در کشور نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه آمار مرگ و میرهای بیماری قلبی و عروقی در دنیا افزایش چشمگیری داشته است.

\n\n

وی افزود: 40 درصد علت فوت جوانان ایرانی بیماری های قلبی است که برای جلوگیری از این بیماری ها لازم است به کاهش استرس و ناراحتی های عصبی و کنترل فشار خون، انجام ورزش و اجتناب از مصرف مواد دخانی و قلیان و سیگار توجه شود .

\n\n

مصلح همچنین به هفتم مهر روز آتش نشان نیز اشاره داشت و گفت: این روز به عنوان روز آتش نشانی و ایمنی است و آتش نشانان زحمت کش فرشتگان نجات انسان ها در جامعه هستند.

\n\n

نمازگزاران برازجانی بعد از اقامه نماز جمعه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی از مصلی نماز جمعه شهر تا میدان شهید چمران راهپیمایی کردند همچنین به سوء مدیریت متولیان و حاکمان عربستانی و حادثه خونین منا اعتراض کردند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر