شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: واکسیناسیون یکی از مهمترین اقداماتی است که پدر و مادر برای سلامتی کودک خود انجام می دهند، واکسن ها معمولا برای نوزادان و کودکان خردسال تجویز می شوند ،زیرا بدن آنها در مقابل بیماری های خطرناک بسیار آسیب پذیر است .\n\nبه گزارش فکرشهر از شبکه بهداشت و درمان دشتستان، واکسیناسیون یکی از مهمترین اقداماتی است که پدر ومادر برای سلامتی کودک خود انجام می دهند . بیماریهای عفونی خطرناک دلیل فوت بسیاری از نوزادن وکودکان خرد سال می باشد.
کد خبر: ۱۵۰۵۶
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

فکرشهر: واکسیناسیون یکی از مهمترین اقداماتی است که پدر و مادر برای سلامتی کودک خود انجام می دهند، واکسن ها معمولا برای نوزادان و کودکان خردسال تجویز می شوند ،زیرا بدن آنها در مقابل بیماری های خطرناک بسیار آسیب پذیر است .

\n\n

به گزارش فکرشهر از شبکه بهداشت و درمان دشتستان، واکسیناسیون یکی از مهمترین اقداماتی است که پدر ومادر برای سلامتی کودک خود انجام می دهند . بیماریهای عفونی خطرناک دلیل فوت بسیاری از نوزادن وکودکان خرد سال می باشد.

\n\n

یکی از این بیماریها، فلج اطفال است که در حال حاضر در مرحله ریشه کنی این بیماری قرار داریم وتنها راه موثر پیشگیری از این بیماریها ،واکسیناسیون است.

\n\n

در توضیح واکسن فلج اطفال باید گفت :دو نوع واکسن داریم ، 1-واکسن خوراکی ،2- واکسن تزریقی

\n\n

واکسن خوراکی ، ویروس زنده و ضعیف شده است که در بدو تولد، 2سالگی ،4 سالگی ،6 ماهگی ، 18 ماهگی و6 سالگی به صورت قطره خوراکی به کودک داده میشود.

\n\n

واکسن تزریقی، ویروس غیر فعال شده است که این برنامه ملی از تاریخ 94/6/28  فقط 1 نوبت در 4 ماهگی بهمراه قطره خوراکی برای کودکان در سطح کشور اجرا میشود .  که نیم سی سی از آن در ناحیه سمت چپ قدام ران کودکان تزریق می شود .

\n\n

واکسن ها و زمان تزریق آنها

\n\n

\nاز بدو تولد                  فلج اطفال - هپاتيت ب-سل

\n\n

2 ماهگی                  فلج اطفال – هپاتيت ب -دیفتری-کزاز-سِاه سرفه-هموفیلوس تیپ ب

\n\n

4ماهگی                    فلج اطفال خوراکی و تزریقی-هپاتیت ب- دیفتری - کزاز - سیاه سرفه-  هموفیلوس تیپ ب 

\n\n

6ماهگی                  فلج اطفال –  هپاتيت ب- دیفتری- کزاز - سیاه سرفه - هموفیلوس تیپ ب 

\n\n

12 ماهگی             سرخك -سرخجه - اوريون 

\n\n

18 ماهگی              فلج اطفال -دیفتری -کزاز -سیاه سرفه- سرخک- سرخجه - اوریون 

\n\n

6 سالگی                فلج اطفال -دیفتری -کزاز-سیاه سرفه

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر