يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: در یک تحول تاریخی در علم پزشکی، فردی که از هر دو پا فلج شده بود، با استفاده از فرمان‌های مغزش موفق به راه رفتن با پاهای خودش شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، خبرآنلاین نوشت: در این پروژه که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا به سرانجام رسیده برای اولین‌بار در جهان یک بیمار فلج از هر دو پا توانایی راه رفتن را با پاهای خودش پیدا کرده است.\n\nدر آزمایشی که صورت گرفت، مرد 26 ساله‌ای که در تصادف موتورسیکلت از ناحیه هر دو پا فلج شده بود توانست با امواج مغزی پاهای خودش را به حرکت درآورد. این تحول می‌تواند هزاران معلول را از روی صندلی‌های چرخ‌دار بلند کند.
کد خبر: ۱۵۰۶۸
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

فکرشهر: در یک تحول تاریخی در علم پزشکی، فردی که از هر دو پا فلج شده بود، با استفاده از فرمان‌های مغزش موفق به راه رفتن با پاهای خودش شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، خبرآنلاین نوشت: در این پروژه که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا به سرانجام رسیده برای اولین‌بار در جهان یک بیمار فلج از هر دو پا توانایی راه رفتن را با پاهای خودش پیدا کرده است.

\n\n

در آزمایشی که صورت گرفت، مرد 26 ساله‌ای که در تصادف موتورسیکلت از ناحیه هر دو پا فلج شده بود توانست با امواج مغزی پاهای خودش را به حرکت درآورد. این تحول می‌تواند هزاران معلول را از روی صندلی‌های چرخ‌دار بلند کند.

\n\n

پیش از این تلاش‌های مشابهی صورت گرفته بود اما همیشه یک بازوی رباتیک باید به جای پای بیمار برای حرکت او عمل می‌کرد. این برای نخستین بار است که یک فرد معلول می‌تواند بار دیگر به پاهای خودش فرمان حرکت بدهد.

\n\n

در این روش یک کلاه حاوی چند الکترود روی سر فرد معلول قرار می‌گیرد. الکترودها قادر به دریافت امواج و سیگنال‌های مغزی هستند و آنها را به صورت بی‌سیم به یک کامپیوتر منتقل می‌کنند. این همان شیوه‌ای است که در نوار مغزی به شیوه الکتروانسفالوگرام (EEG) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

\n\n

سیگنال‌های ارسال‌شده توسط الکترودها توسط کامپیوتر شناسایی شده و امواج جدیدی به الکترودهای اطراف پای بیمار ارسال می‌شود. این الکترودها سلول‌های عصبی پای بیماری را تحریک می‌کنند و به این وسیله پای او قدم برمی‌دارد. در اولین آزمایش این مرد 26 ساله که در تصاویر چهره‌اش محو شده توانست 3.66 متر راه برود.

\n\n

هرچند در اولین آزمایش از واکر و تجهیزاتی که به سقف متصل بوده برای کنترل وزن بیمار استفاده شده اما این حرکت کوتاه، گامی بزرگ در علم پزشکی به حساب می‌آید. به سرانجام رسیدن این پروژه تا این مرحله پنج سال زمان برده است اما هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و می‌تواند پیشرفت بسیار بیشتری داشته باشد.

\n\n

فیلم و عکس‌های این تحول تاریخی را در زیر می‌بینید:

\n\n

برای دیدن فیلم ( اینجا ) کلیک کنید.

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر